Rabu, 15 Februari 2012

Gambar Berapi!!! Pelakon Popular Mendapat Didikan Pondok Tidak Sepatutnya Buat Hal Begini... Beginikah Cara Dakwah Beliau, Sanggup Tidur Diriba Wanita?

johan as'ari serban

Untuk pengetahuan Johan As’ari @ botak pernah mendapat pendidikan di sekolah tahfiz Pondok Persantren As-Syuhada, Pasar Lubok Landai, Muara Bungo, Jambi, Indonesia pada tahun 2008 dan 2009.Johan mengakui yang dia cuba berdakwah melalui cara tersendiri menerusi lakonannya.
Menurut Johan:-[Petikan Disini]
Saya bukanlah hebat mana pun kerana hanya berjaya menghafal satu juzuk setengah kitab Al-Quran sahaja. Tetapi saya akan tetap berdakwah dengan cara yang tersendiri menerusi bidang lakonan yang saya ceburi. Itu niat yang dipegang, Harap-harap, orang luar tidak memandang skeptikal terhadap diri ini.
Bayangkan, bagaimana kita mahu mendidik anak-anak remaja kita dalam kelab malam jika berpakaian jubah? Sudah pasti mereka tidak akan layan. Justeru itu saya mahu mendidik mereka menerusi cara saya yang tersendiri. Insya-Allah, jika kita jujur, maka kita akan peroleh hasil seperti yang diinginkan.

Berdakwah menerusi lakonan sememangnya satu usaha yang harus dipuji. Mungkin sebagai salah satu alternatif bagi lebih mendekati jiwa anak muda yang sukakan hiburan. Aku berkali-kali cuba untuk berfikir positif mengenai statement Johan ni..tapi aku gagal..

So ini pendapat aku mengenai statement Ustaz Johan As’ari, Ok..kalau nak berdakwah sekurang-kurangya Johan:-

KENA BUAT MACAM NI..




don daniyal


ATAU MACAM NI




nasyid


JADI JOHAN TAK BOLEH BUAT MACAM NI!!




JOHAN


ATAU MACAM NI..PAHAM!!!




JOHAN


So statement kena bagi betul skit..kalau macam ni cara Johan berdakwah..aku takut nanti habis peminat Johan pakat baring atas riba awek dia..kepada wartawan,berhentilah bertanya pasal agama atau dakwah pada artis, agak bodoh jawapannya, teringat dulu jawapan artis pasal hududkalau nak tanya jugak, apa salahnya jika wartawan cari artis atau bekas artis yang memang telah berubah…Niat dah bagus..tapi matlamat tak menghalalkan cara…..

Sumber: SEDAKA SEJAHTERA

Ditulis Oleh : Captain Hari: 10:39 PG Kategori:

Comments
15 Comments

15 ulasan anda:

  1. Balasan
    1. salam,

      terima kasih kerana sudi memberi komen disini..
      wslm.

      Padam
  2. semoga Johan sedar akan kesilapannya dengan segera, kita doakan

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam,

      Menjadi kesilapan dan keinsafan ini satu ikhtibar bagi kaum wanita yg suka kejar glamour...

      wslm.

      Padam
  3. ooo g2 ka? org sekolah pondok x semestinya baik, ada kalanya mak pak nak anak sekolah pondok, anak nak sekolah atap... tu yg jadi memberontak luar dalam tuw...

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam,

      Ada yg dihantar oleh ibubapa, tapi ada anakx yg terpaksa..lastx ada yg tak menghayati sepenuhnya.

      wslm

      Padam
  4. niat berdakwah dah ok, tapi cara salah.....
    mungkin dia lupa 'niat tak menghalalkan cara'

    BalasPadam
  5. cuba lah belajar kenal diri.. cari tuhan dengan mohon bermakrifat denganNya. semoga semua disini diredhoi

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam,

      Nak belajar makrifat dan hakikat kena shariatnya betul dahulu. Jika tidak jadi haru biru.

      wslm.

      Padam
  6. munkin die xcuba belajar kenal hakikat utk kenal diri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam,

      Tak semua penuntut dapat belajar yg itu..sekerat jalan gaknya.

      wslm

      Padam
  7. Balasan
    1. jazakallahu khairan...semuga dirahmatiNya..

      wslm

      Padam
  8. tu bukan cara tersendiri, tapi cara menyedapkan diri sendiri. haha

    bazir waktu je g blaja kat pondok kalo cakap macam orang xde ilmu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam,

      Orang ada ilmu tak cakap mcm ni...mungkin belajar tak habis kot!

      wslm.

      Padam

JOM TERJAH IKLAN

IKLAN BERBAYAR

FEEDJIT

ARKIB


get this

.


get this

,

Free Page Rank Tool My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free free search engine submission BLOGGER INDONESIA