Khamis, 22 Disember 2011

DOA AGAR DAPAT PEKERJAAN ATAU JODOH.


Salam Pembaca,

N3 ini sebagai permintaan dari seorang pembaca yang sedang mencari pekerjaan tetap:
Tanpa Nama
Khamis, Disember 22, 2011 11:45:00 AM 
as salam,

saya ingin bertanya, doa manakah yang sesuai utk di amalkan kalau dalam proses mencari pekerjaan
kalau boleh saya nak pekerjaan yang tetap, bukan temp beberapa bulan macam sekarang
sehingga kini belum ada rezeki saya utk dapat mana2 kerja
Doa ini juga boleh diamalkan kepada yang belum lagi mendapat jodoh. Selain dari "Doa Pendekat Jodoh" yang ada dalam blog ini. Boleh juga baca doa ini kerana jodoh seseorang itu pun dikira rezki. 

Cara-cara mengamalkan:

Bacalah setiap kali selepas solat. 

1. Dimulakan dengan Istighfar-100x. 
2. Shalawat Nabi 100x.
3. Surah Al-Waqiah-1x.


“ROBBI INNII LIMAA ANZALTA ILAYYA MIN KHOIRIN FAQIIR”. 
Maksud:

"Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku sangat berhajat kepada sebarang rezeki pemberian yang Engkau berikan."(Surah Al-Qashash: Ayat 24)




Surah Al-Waqiah


Wasallam.

Ditulis Oleh : Captain Hari: 4:13 PTG Kategori:

Comments
11 Comments

11 ulasan anda:

  1. info yg sgt bagus..insyaAllah akan saya amalkan.
    sy pun dah dekat 3 tahun xde keje yg tetap..
    sejak habis belajar, tak pernah lagi dpt keje..
    mohon share ya ustaz.

    BalasPadam
  2. manis Salam,

    InsyaAllah mesti ada DUIT utk dpt kerja iaitu..D-Doa, U-Usaha, I-Ikhtiar Dan T- Tawakal.

    Rajinx baca semuga dapat kerja nanti..

    wslm.

    BalasPadam
  3. wat masa la x terfikir nk berpindah tempat kerja..nk kawen sorang lagi..mmmmm..x kot hehe

    BalasPadam
  4. assalamualaikum,

    terima kasih Captain kerana telah menunaikan permintaan saya sebelum ni. Insyaallah akan saya amalkan setiap kali selepas solat. saya amat terhutang budi dengan Captain kerana telah sudi berkongsi ilmu di dalam blog ni. Blog ni dah menjadi blog yang wajib saya layari setiap hari. terima kasih banyak2..

    semoga Allah saja dapat membalas budi baik Captain kepada pembaca blog ni. terima kasih

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama Salam,

    Amalkan, insyaAllah dipermudahkan nanti sesuatu urusan mencari kerja tetap...

    wslm.

    BalasPadam
  6. Askum captain.

    Surah al-waqiah tu memang baik diamalkan untuk dipermudahkan mendapat rezeki dalam pekerjaan.

    Lagi satu, boleh dicuba. Amalkan membaca ayat seribu dinar sebelum ke interview. Beristikharah juga boleh dibuat.

    Alhamdulillah, setakat ini berjaya.

    Berserah kepada Allah selepas berusaha. Sekiranya dengan mendapat pekerjaan itu akan memberi kebaikan kepada kita, mudah-mudahan. Atau jika tidak, mungkin ada yang lebih baik menunggu. Tapi jangan putus asa.

    Wallahualam.

    BalasPadam
  7. akak eskrem Salam, Terima kasih kerana sudi berkongsi ilmu bersama..sama-sama kita mengamalkan bersama-sama..

    wslm.

    BalasPadam
  8. assalam..
    boleh tak serta kan surah Al-Waqiah

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama Salam, Captain dah letak surah Al-Waqiah dan MP3 pilihlah yg ke 16..

    wslm.

    BalasPadam

E-CERPEN

E-CERPEN

JOM TERJAH IKLAN

IKLAN BERBAYAR

FEEDJIT

.


get this

,

Free Page Rank Tool My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free free search engine submission BLOGGER INDONESIA