Khamis, 2 Disember 2010

DOA PENGASIH

doa pengasih

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Doa pengasih ini baik diamalkan supaya mendapat kekasih yang dihajati. Jika suka seseorang itu berusahalah secara baik dan bukan secara paksaan seperti menggunakan minyak pengasih, minyak cenuai dan lain-lain minyak yang dimentarakan dengan menggunakan sihir. 

Jika mengamalkan ayat-ayat suci Allah SWT akan mendapat berkat serta kasih sayang yang tulin. Kasih sayang berpanjangan. Jika menggunakan ilmu pengasih yang menggunakan sihir, selepas masanya, kekasih anda akan sedar dia disihirkan. Jauhkan sihir kerana ia adalah syirik dan dosa besar. Tak bau syurga bila mati.

Banyak ilmu-ilmu pengasih diantara ilmu pengasih yang terbaik ialah Doa  Pengasih Nabi Yusuf. Untuk mengetahuan Doa Pengasih ini amat kuat sekali jika di amalkan selalu selain ianya boleh membuat individu-individu yang berdepan dengan orang yang selalu mengamal doa ini akan rasa kasihan dan amat sayang kepada orang tersebut.

Amalkan dua doa ini yang sebaik-baiknya kepada mereka yang berhajat mendapat kekasih hati supaya dijadikan teman hidup.

DOWNLOAD MP3 DOA -KLIK SINI


Ith qala yoosufu li-abeehi yaabati innee raaytu ahada AAashara kawkaban washshamsawalqamara raaytuhum lee sajideen

Maksudnya:

"(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: "Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku". "(Surah Yusuf Ayat 4)

DOWNLOAD MP3 DOA -KLIK SINI

doa pengasih
Subhana allathee khalaqaal-azwaja kullaha mimma tunbitu al-arduwamin anfusihim wamimma la yaAAlamoon

Maksudnya:

"Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan; sama ada dari yang ditumbuhkan oleh bumi, atau dari diri mereka, ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya". (Surah Yassin ayat 36)

Cara-caranya:

Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih atau suami anda, bacalah kedua ayat ini. Untuk mendapatkan kesan yang baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati. Dihembuskan perlahan kearah mukanya. Selain itu, agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua2 ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali. 

Wasallam.





Ditulis Oleh : Captain Hari: 8:00 PTG Kategori:

Comments
318 Comments

318 ulasan anda:

  1. kalau hembus kat muka si dia tu, disangkakan kita pula yang membomohkannye

    BalasPadam
  2. salam gabanmorka,

    Hembusan sayang perlahanx jangan mcm ribut katrina.....

    BalasPadam
  3. haritu, dah lama tahun dah, ayah ada jugak bagi doa-doa pengasih ni. malangnya.. hilang la pulak kertas tu.. termasuk doa-doa lepas solat.

    BalasPadam
  4. salam dabuldahi,

    sama-sama kita berkongsi ayat-ayat suci Allah swt daripada menggunakan sihir..

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum..
    Maaf, saya baru sahaja memasuki blog ini..tujuan saya ingin menceritakan kisah benar yang terjadi kepada diri saya..
    Saya pernah mengamalkan surah Yusuf ayat 4 ini sebelum saya berkahwin. sebelum berkahwin, saya berkawan dengan orang lain lamanya selama 3 tahun..
    tetapi, alhamdulillah selepas saya pulang menunaikan umrah tahun 2009 disertai dengan doa dan restu dari ibu bapa, jodoh saya mudah sahaja dgn suami saya skrg..urusan saya banyak dipermudahkan..
    persoalan saya, ada antara rakan sekerja saya (seorang ustaz)pernah menyatakan, saya dapat berkahwin dulu kerana menggunakan ayat pengasih ini..
    kesannya, ada orang menyangka saya dapat jodoh saya dengan menggunakan ayat pengasih ini..(mungkin pada mereka menggunakan cara yang tidak betul)
    macama mana yer? walhal, jodoh itu ketentuan Allah..
    bingung saya dibuatnya..niat saya mengamalkan nya bukan untuk menyihir orang. sebaliknya, untuk meringankan jodoh..huhuhu

    BalasPadam
  6. @Anonymous salam anon.

    Mengamalkan ayat suci Allah SWT untuk tujuan baik adalah pilihan yg terbaik dari menggunakan perkhidmatan pawang atau bomoh.

    Membaca surah Yusuf meminta pertolongan dariNya pilihan yang betul buat jodoh kamu.

    Kata Ustaz ni seperti orang yg kurang iman. Ada pelbagai jenis Ustaz. Ustaz yg membimbing dan Ustaz yg cari makan.Ustaz ini perlu ditarbiah semula...

    Yang penting kamu sudah berusaha dan bertawakal dengan mengamalkan surah Yusuf Ayat 4. Allah yang menentukan ketentuan dan jodoh seseorang itu. Kita merancang Allah menentukan.

    Kita tiada daya upaya hanya pertolongan dan kekuatan dariNya.

    BalasPadam
  7. salam, blh minta tolong tulis dalam bacaan rumi ke?

    BalasPadam
  8. @Puteri Nnt capt tulis dibawah ayatx tsb...amalkan dua surah ni.

    BalasPadam
  9. o, terima kasih di atas jawapan ini. lega saya mendengarnya. bukan apa, saya mendapat penangan hebat selepas berkahwin. ramai menyangka saya menggunakan cara yang tidak betul untuk mendapatkan jodoh..walhal, niat saya mengamalkan surah ini niat baik..takpelah ..Allah Lebih Mengetahui. wallahu'alam..

    BalasPadam
  10. Assalammualaikumm..
    Saya ingin bertanya..
    Adakah ayat pengasih ni boley kita lakukan kepada org yg kita sudah tahu tidak suka pada kita,malah sudah da org lain..

    BalasPadam
  11. @Anonymous ayat ini semua atas izin Allah swt..jika jodoh kamu tapi si dia suka org lain terpulanglah atas ketentuan ayat-ayat Allah swt yang kita tidak tahu rahsia yg Allah tahu.. Mungkin yg dia suka blm tentu jadi plihannya....

    BalasPadam
  12. assalamualaikum..saya ingin bertanya,bagaimana jika kita tidak dapat berjumpa dan berhadapan dengan orang yang ingin kita bacakan ayat ini??adakah boleh dibaca dan hembus pada gambar??

    BalasPadam
  13. Salam,

    Betul tuh, kalau jarang berjumpa dgn orang tersebut boleh ke?
    Lagi satu ada tak doa untuk membuang perasaan seperti ini buat masa sekarang supaya kita tak leka dibuai mimpi dan angan-angan nih?

    BalasPadam
  14. Salam nk Tnye kalau bace surah ni tnpe bdpn dgn tuan dia, dgn hanye membayangkan shj boleh ke? @ hembus pd gmbr shj boleh ke?

    BalasPadam
  15. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  16. @ishakirah87 Salam... yg baiknya jika berjumpanya dihembus seperti bayu kearahnya.

    Jika berjauhan baca tengah malam ketika si dia itu tengah tidur. Selepas solat hajat...Baca doa dan seru namanya kerana siang hari dia berjaga kurang berkesan...

    Gambar itu bolehlah untuk bayangkan wajahnya shj.

    BalasPadam
  17. @AnonymousSalam... yg baiknya jika berjumpanya dihembus seperti bayu kearahnya.

    Jika berjauhan baca tengah malam ketika si dia itu tengah tidur. Selepas solat hajat...Baca doa dan seru namanya kerana siang hari dia berjaga kurang berkesan...

    Gambar itu bolehlah untuk bayangkan wajahnya shj.

    BalasPadam
  18. @Anonymous Tak berhadapan dgnnya yg baiknya jika berjumpanya dihembus seperti bayu kearahnya.

    Jika berjauhan baca tengah malam ketika si dia itu tengah tidur. Selepas solat hajat...Baca doa dan seru namanya.

    Nak hilangkan perasaan banyak zikirullah dan berdoa serta kuatkan semangat...

    BalasPadam
  19. @Anonymous Sebaiknya dihadapannya... atau baca doa ini tengah malam bila si dia tidur dan seru nama sipolan supaya mengasihani dan mencintai anda... Gambar sebagai bayangan wajahnya shj.

    BalasPadam
  20. assalamualaikum...syukran atas perkongsian...
    nak tnya..sy seorg P tlh jatuh cinta pd seorg teman sy yg dh lame sy kenali dia dlm 3 tahun.. tp kami jrg sgt bersua...kalu jumpe pun nmpk dr jauh je...tp hati sy mmng benar2 inginkan dia jd suami sy... jd bgmana caranya sy nak amalkan utk hembuskan pd wajahnya?,,,nk berdekatan dgn dirinya pun sy xberani... harap dpt membantu ..trm ksh...

    BalasPadam
  21. @qaseh mawaddah Begitu besarnya hajat Qaseh...Sebaiknya cuba cari peluang utk bersua secara berhadapan jika boleh... Selain niat yg baik selepas solat hajat tgh malam baca doa ini dan sebut namanya minta diperkenankan. Allah swt Maha Pendengar doa hamba-hambaNya..

    BalasPadam
  22. salam... syukran...ya mmng lau dpk hajat tu bgitu besar...mungkin andai org sekeliling sy tahu pun mereka akn fikir ianya 1 mustahil...tp siapa tahu ketentuan Allah kan..rasa cinta dlm hati manusia juga rhsia dlm gengaman Allah...kite sbg hamba berusaha & memohon pd pemilik cinta..

    BalasPadam
  23. sekiranya mase kite slpas solat hajat dan berdoa kpd Allah swy dgn menyebut nama dia, boleh ke???

    BalasPadam
  24. @ishakirah87

    Senang2 guna yasin 7 mubin je. tengok kat sebelah tu.

    BalasPadam
  25. @ishakirah87 Dalam doa slps solat hajat dibolehkan sebut nama org tsb kerana doa yg dipinta itu dari Allah swt hendaklah jelas dan terang. Tak salah kerana itulah hajat yg baik....

    Jika ada kesempatan berjumpa berhadapan dan baca lagi baik lagi. Tapi berdoa dimanax kerana Allah itu Maha Pendengar doa hambaxNya. InsyaAllah. Semuga di makbulkan.

    BalasPadam
  26. salam..
    sy nk tny... sy prnh lukakan hati org trsyg lam hdup sy... waktu tu kami ada salah faham dan sy terlepas kata hingga buat dia terluka... dia telah memaafkan sy namun hubungan kami makin renggang skrg mungkin hatinya masih lg terluka...sy sgt sygkan dia...sy sedar kesilapan sy dulu...stiap hr sy solat hajat agar semuanya kmbali pulih...boleh kah sy amalkan ayat ini utk kembalikan rasa syg dlm hati kami? agar ksh syg kamu kuat spt sblum ni...

    BalasPadam
  27. @hamba Allah InsyaAllah boleh amalkan ayat ini utk merapatkan kembali dengan teman anda. Yang baik baca ayat ini dihadapannya secara perlahan dan niat dalam hati yg ikhlas dan gunakan cara yg diterang lagi baik..insyaAllah semuga niat baik anda dimakbulkan Allah swt.

    BalasPadam
  28. salam..
    macam mana plak kalau org yg nak kite lembutkan hati tue jauh dari kite?
    still boleh amalkan tak?
    lagi2 kalau dah tempat laen2..
    nak jumpe susah...

    BalasPadam
  29. @no name Boleh amalkan selepas solat kerana itu adalah doa. Kena sebut nama yg dihajatkan. Jika niat yg baik pasti Allah swt dengar dan makbulkan biar bisikan lidah dan bisikan hati itu sama...jazakallahu khairan.

    BalasPadam
  30. salam..tuan blog, mohon share utk diamalkan ye surah ni..sy mohon nk bace sbb sy baru putud dgn kekasih.sy nk buat die ingat n leh trima sy smula seperti dulu...smoga tuhan makbulkan ..amin..

    BalasPadam
  31. @Anonymous Semuga dipermudahkan segala urusan dan hajat tsb.

    BalasPadam
  32. salam,nak tanya kalau saya bagi tahu suami saya yang saya mahu bacakan surah ini untuk nya dan ketika itu dia sedar yang saya berhembus padanya lalu suami merelakannya adakah boleh?

    BalasPadam
  33. @retro Tidak mengapa..lagi baik kerana hatinya jadi lagi baik kasihkan kamu seorang..Ditambahkan lagi bacaan doa kebahagiaan utk rumahtangga supaya menjadi sebuah keluarga yg bahagia.
    jazakallahu khairan.

    BalasPadam
  34. Salam ustaz.... sy nak tanya.... ustaz kata boleh dibaca sekiranya x bersemuka hanya membayangkan wajah seseorg yg dimaksudkan........Tapi bgaimana pulak, kita kenal die tetapi org tu x kenal langsung pasal hati budi kite...mcm mana yerk??? dan x pernah bersemuka...??

    BalasPadam
  35. Captain,
    sy nk cuba la ayat nie...
    bakal tunang sy dah berubah dan dah tawar hati dengan sy. kerana masalah kecil..,dlm hari pergaduhan dlm masa yg sama.. cincin tunang sudah hilang...ia menyangka kami tidak ada jodoh

    BalasPadam
  36. @Anonymous

    berat mcm tu..tak apa Allah suruh hambaNya ikhtiar dan tawakal pdNya..amalkan doa yg captain baru masuk....http://www.resepirahsiaku.com/2011/06/doa-pengasih-dari-surah-al-quran.html.

    Mugax usaha tsb dpt menyatu semula hati tunang yg tawar menjadi manis semula..InsyaAllah.

    BalasPadam
  37. salam tuan..mcmane kalau si dia tidur x menentu sb ikut shift?ada kala dia tidur siang...tlg jelaskan..sy nk y terbaik...amin

    BalasPadam
  38. @Anonymous Tak apa baca waktu malam sahaja..Doa itu kita minta dan ditujukan pdnya. Hanya Dia yg berkuasa menentukan segalaNYa.

    BalasPadam
  39. as salam, saya ada send msg kat fe encik...

    BalasPadam
  40. salam..
    sy ada berkawan dgn seorang lelaki..setelah 5 bln baru sy tau dia pasang dua..apa yg sy nmpk sy cuma utk suka2 saja bg dia..dia serius dgn perempuan disebelah pihak sana..byk keistimewaan yg perempuan tu dapat..dia lebih byk berjumpa dgn perempuan tersebut sbb sy jauh dari dia..setelah terbongkar pun dia masih lg berbohong kata telah putus hubungan dgn perempuan tu..padahal mereka still hubungan seperti sblm ni..sy syg dia..saya nak dia dlm masa yg sama sy sakit hati dengan dia..apa perlu sy buat?

    BalasPadam
  41. @fierahsalam dari captain..luahan kamu mendapat simpati..

    Muhasabahkan diri dulu..Jika si dia itu hanya jadikan kamu sparetyre atau untuk mengisi kokosongan dikala sunyi tapi pada masa yg sama menjalinkan hubungan serius dgn org lain.

    Berterus terang dgn si dia dahulu..

    Jika masih tidak berubah..doakan ditemukan perunjuk..

    Buat solat Istikharah juga sebagai panduan.

    Mungkin baik bagimu tetapi tidak baik bagi Allah dalam perhubungan ini.

    Kumbang bukan seekor..jangan peningkan kepala dgn masalah cinta.

    Mungkin ini berat bagi kamu nak melepaskan si dia. jika ada jodoh tidak kemana. Jika tiada jodoh buatlah macamana pun akan berpisah jua.

    setakat itu captaindapa nasihatkan kepada mu sahaja. maaf jika nasihat ini tidak menyebelahi kamu..

    Hidup hanya sementara, hargai diri dan keluargamu..wslm.

    BalasPadam
  42. salam... sy dh 3 tahun punya teman.. kami mmng byk dugaan...byk kali salah fhm...kdg2 hmpir putus ... tp alhmdulillah msh lg kuat utk pertahankan hubngn ni... sejak akhir ni si dia makin menjauhi sy...dan dia akn dtg pd sy bile die susah je...bile dia perlukan pape utk manfaat dirinya...dan sy dpt thu dia rapat dgn shbt baik sy dlm diam...hancurnya hati hny Allah yg tahu...xsgka shbt sndiri sgup buat bgitu pd sy...hny Allah tmpt sy mengadu...sy msh sygkan si dia...patutkah sy amalkan ayat ni utk kemablikan hubngn kami spt dlu...tp dlm masa yg sama hati sy sdg sgt2 terluka...sy sdri xthu ape patut sy buat...melainkan berdoa mtk ptunjukNya...

    BalasPadam
  43. salam, ayat ni boleh tak nk guna kat mak sy? nk mintak dia terima plhan hati sy, mak sy benci kn sgt pilhn sy ni pdahal mak sy tak pnh jumpa dan tak nk jumpa dgn si dia, sbb fitnah org.. tp sy tak brani nk hembus dpn muka mak sy..

    BalasPadam
  44. @kakak_kantin Kepada Ibu yg keras hati...baca ayat surah Taha ayat 1 - 5.. Doakan supaya lembutkan hatinya untuk menerima bakal menantu..

    Minta selalu..insyAllah.

    BalasPadam
  45. salam..nk tny bolehkah amalkan ayat ini untuk seseorang agar hatinye berubah pd kita semula?? dia ( buah hati) saya dlu skrg dia dh jumpa somebody yg mungkin pd pdgn dia lbh sempurna dr saya... hati sy ni..kecewa tu mmng kecewa lah rase..tp redha mungkin ni ujian..tp sy stsa berdoa agar hatinye kembali berubah pd hubungan kami dulu...bolehkah sy bace ayat & niatkan agar cintanya berubah semula pd saya? saya masih mencintai dia...

    BalasPadam
  46. salam.klu kita amalkan solat hajat untuk kekasih kita pada waktu malam seelok2 solat hajat kita per tido dulu ke x ? sy berjauhan dengan sidia, jadi boleh ke kita amalkan doa pengasih ni bila berjauhan dengan sekadar melihat gambar atau menyebut nama nya sahaja. saya pnah amalkan ayat ini apabila berjumpa.tetapi bila berjauhan hubungan saya jd cepat bergoncang.boleh ustaz bg pendapat pada saya.

    BalasPadam
  47. dengan izin allah mujarap tak ayat pengasih nie klu saya selalu amalkan dalam doa selepas solat fardu. dan dalam doa solat hajat. lagi pon saya susah untuk berjumpa dengan sidia.saya penah amalkan doa ini apabila berjumpa.dan bila jauh sidia cepat berubah2.lagi pon saya dalam proses membuat persiapan untuk berumah tangga dengan nya.cuma saya risau hubungan saya dengan nya hancur. boleh ustaz bg pendapat dekat saya .

    BalasPadam
  48. salam...saya ziana..leh tanye..kalau2 ade ayat pembenci?sebabnya saya nak seseorang itu tak menyayangi n menyukai saya lagi..kerana saya tak pernah ade rasa suka n sayang padanya.cuma kalau nak diberitahu scara terus terang, tak sampai hati.takut dia tak leh terima kenyataan n buat benda yg bukan2 nnt.cuma mintak beliau ade perasaan benci thdp saya slowly.n berundur dr sy dgn kerelaan hati sdiri.trima kasih

    BalasPadam
  49. salam,

    saya nk tanya boleh x saya baca atay ini dari jauh sahaja? hubungan saya dgn dia 6 thun..telah mengenali semua ahli keluarga dia, dia pernah ckap klu dia x sedia dia xkn bawa saya berjumpa ahli kuarga dia, dan smua kuarga dia ckp mcm tua..tapi apa yg sedih nya bila dia tahu saya dah dpt tau dia ada org lain dia terus berubah...
    saya syg kan dia...skrg nie saya hanya mampu berdoa agar hati nya di lembutkan kembali kpada saya..cinta nya dirapatkan kembali kpada saya..mgkin ada org akan mengatakan saya bodo krana masih setia dgn dia tapi saya mempunyai sebb tertentu knpa saya bak kan dia..
    skrg nie saya hanya mampu berdoa dan bersabar walaupun hati saya sakit krn waktu ini perhatian nyalbh kepasa perempuan itu...tolong la saya ustaz...

    BalasPadam
  50. salam,

    saya nk tanya boleh x saya baca atay ini dari jauh sahaja? hubungan saya dgn dia 6 thun..telah mengenali semua ahli keluarga dia, dia pernah ckap klu dia x sedia dia xkn bawa saya berjumpa ahli kuarga dia, dan smua kuarga dia ckp mcm tua..tapi apa yg sedih nya bila dia tahu saya dah dpt tau dia ada org lain dia terus berubah...
    saya syg kan dia...skrg nie saya hanya mampu berdoa agar hati nya di lembutkan kembali kpada saya..cinta nya dirapatkan kembali kpada saya..mgkin ada org akan mengatakan saya bodo krana masih setia dgn dia tapi saya mempunyai sebb tertentu knpa saya bak kan dia..
    skrg nie saya hanya mampu berdoa dan bersabar walaupun hati saya sakit krn waktu ini perhatian nyalbh kepasa perempuan itu...tolong la saya ustaz...

    BalasPadam
  51. @ammysalam..Captain hanya mencadangkan amalkan bacaan surah ini selalu selepas solat..Bacaan dari jauh atau dekat yg akan makbulkan hanya Allah swt,

    Minta padaNya melaui solat hajat..Baik pada 10 malam terakhir Ramadhan sekarang..InsyaAllah...hajat yg baik Allah perkenankan.

    Jangan mudah putus asa. Hanya Allah tempat kita mengadu..wslm

    BalasPadam
  52. assalammualaikum... tumpang tanya... sy ada teman lelaki yg memang sy sifatkan sgt baik n mampu membimbing sy. tp mak dy nak kawinkan dy dgn pompuan lain sdgkan kami saling menyintai n perhubungan ni dh 5 thn... dia pn terpaksa menurut. ada x idea mcm mana sy nak buat mak dia suka kan sy n terima sy jd menantu? susah nak hembus ayat nie kat mak dy sbb jauh. bleh baca dr jauh ke?

    BalasPadam
  53. salam...
    boleh k ayat ni dgunekn kpd non-muslim krn org yg sy suke bkn beragama islam

    BalasPadam
  54. nie soalan yg org jarang tanya.. boleh gunakan utk org yg dh berkawen ke.. cth pompuan nie suka kat laki org.. boleh ke dia guna ayat nie utk lelaki tersebut..???

    BalasPadam
  55. @Anonymoussalam..sebaikxnya elaklah doa begitu dgn suami orang...Doa itu ibarat wireless connection antara hambaNya dengan Pencipta.

    Hidup ini ibarat roda..nnt wanita lain doakan bagaimana yg telah dilakukan oleh kita dahulu.

    wslm.

    BalasPadam
  56. assalamualaikm...sy nk tnye boleh ke sy hembus ayt ni di telinge,dahi suami sy yg sedang tido?atau boleh ke sy bce semasa menyediakan makanan or minuman utk suami sy?

    BalasPadam
  57. @AnonymousDoa pengasih adalah baik dibaca pada suami dan dihembuskan ke wajahnya. Jika suami tidur boleh baca dan dihembus semasa ia menarik nafas adalah lagi baik..

    Semasa menyediakan makanan banyak selawat nabi. Boleh baca juga tiada salahnya kerana doa itu ibarat wireless connection antara hamba dan penciptaNya.

    Asalkan makanan itu bersih tiada ada niat yg lain cuma ingin disayangi oleh suami. Tak berdosa lagi baik membaca ayat-ayat Allah.

    wslm

    BalasPadam
  58. assalamualaikum.saya nk tnye bolehkah saya baca ayat ni semasa saya berada dalam keadaan datang bulan?

    BalasPadam
  59. @Anonymoussemasa datang bulan tak leh baca ayat ini...tunggu kering dan mandi hadas besar dulu..

    BalasPadam
  60. salam..solat hajat+baca surah yusuf ayat 4 tu nk buat berapa kali eks?lagi lepas tu leh tak baca je doa tu tgh mlm klu x solat hajat dulu?

    BalasPadam
  61. salam Tanpa nama,

    Bacalah berapa kali yg boleh, 1/3/7/9/11.
    Lepas solat bacalah..jika nak buat solat hajat lagi baik. Lepas tu baca jumlah seperti disebutkan tadi..InsyaAllah.

    Wslm.

    BalasPadam
  62. Salam,
    Tuan, sy dh banyak kali sangat putus cinta,
    pernah hampir nak kawin dh, tp akhirnya tak ada jodoh,
    umur pn dh agak lanjut, tiap malam sy menangis,
    saya mengadu pd Allah jg, tp sy lemah sgt2...

    BalasPadam
  63. salam anpa Nama,

    Isnin Oktober 03 10.24 PM

    Captain turut simpati akan kisah kamu yg sungguh sedih... Jangan putus harap pada Allah swt. Ujiannya berbagai. Mungkin yg lepas bukan jodoh kamu...

    Captain syorkan:-
    1. Amalkan doa pendekat Jodoh http://surahalquran.blogspot.com/2010/04/doa-pendekat-jodoh.html

    2. Sedeqah kat anak yatim...sekurang carilah seorang atau dua bagi makan dan duit belanja. Gembirakan hati mereka.
    Nabi SAW pernah bersabda. "Sesiapa yang memberi makan dan mengembirakan anak-anak yatim, nescaya Allah swt akan menolongnya dan dimasukkan ke dalam syurga melainkan dia ada dosax besar."

    Itu sahaja yg dapat captain nasihatkan sambil doa pengasih ini amalkan..Hanya Allah swt tempat kita mengadu dan bergantung nasib padaNya.

    jazakallahu khairan.

    BalasPadam
  64. salam, doa ini untuk ditujukan pada lelaki sahaja ke
    atau boleh digunakan kepada kaum wanita?

    BalasPadam
  65. Salam.. doa ini bolehkah digunakan kepada lelaki atau perempuan sahaja?

    BalasPadam
  66. salam... Doa Pengasih hanya:-

    Lelaki pada wanita...wanita pada lelaki.
    Isteri pada suami....suami pada isteri..

    wanita kepada wanita...lelaki pada lelaki .... baca doa disukai oleh semua manusia..

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/06/surah-al-anfal-nescaya-dia-akan.html

    BalasPadam
  67. Assalammualaikum..

    Saya sudah 2 kali putus cinta. Sekarang saya masih single. Ramai yang hendak berkawan dengan saya tapi peristiwa dulu masih menghantui saya, Saya takut dikecewakan lagi. Baru- bari ini ada seorang lelaki yang meluahkan perasaannya pada saya, tetapi saya lihat dia terlalu baik untuk saya. Dan saya masih lagi tidak dapat melupakan bekas kekasih saya. Saya juga ada buat solat hajat dan solat istikharah. Saya mohon supa bekas kekasih saya kembali kepada saya, sebab sy masih lg teringat padanya sedangkan saya tahu dia sudah ada yang lain. Mungkin saya masih sayangkannya hingga tak dapat terima org lain dalam hidup saya. Saya hendak amalkan ayat ini, Minta pandangan Tuan..terima kasih.

    BalasPadam
  68. amat bermakna ...terima kasih...

    BalasPadam
  69. Salam ustaz... saya ada seorang kekasih dan kami berkawan sudah 3tahun. saya tahu dia wanita yang terbaik untuk saya tetapi sejak akhir2 ni perasaan sayang dan cinta saya pada dia tiba-tiba hilang, sedangkan dia x ada buat apa2 silap kepada saya. Ada tak apa-apa doa supaya perasaan cinta saya kepada dia datang kembali. Terima kasih.

    BalasPadam
  70. salam Jack Adha,

    Nanti captain bagi doa utk kamu amalkan..insyaAllah

    wslm.

    BalasPadam
  71. salam...saya ada mengamalkan ayat ini kepada orang yang saya cintai dan hasilnya amatlah berkesan..tapi semenjak kami berjauhan , hati nya makin pudar dan tawar pada saya..apakah yang patut saya lakukan ?

    BalasPadam
  72. salam Tanpa Nama,

    Dekat atau jauh ada bezanya juga. Lebihkan solat hajat dan banyakkan baca doa pengasih, insyaAllah.

    Jika ia jodoh kamu yg dituliskan. Usahlah bersusah hati...Tawakal sahaja kpd Allah selepas berusaha. Itu yg baik.

    wslm.

    BalasPadam
  73. Trima kasih captain..berharap sgt captain dapat bantu saya.

    BalasPadam
  74. salam.. saya knal kwn sy ni dh 3 thun yg lbh yg lalu.. tp hbungan juz kpd kwan biasa sja.. tp hti prmpuan sy tba2 jtuh syg kpdnya & dia jga sbgtu tp malangnya sbntar td dia mgatakan dia brkwn rpat ngan se2org... sy xsdeh sy xmrah... dia mntk sy jd kwan dia lg... tp dlm msa yg sma sy skakan drinya.. blh x sy amalkn doa ini? sy tahu jodoh itu dh dttapkan tp blh ke kalo sy ambil hak org lain? sdgkan sy bgtu sygkan dia... dia pnh mgatakan jgn smpan prasaan kpdnya lg tp sy msh mmdam prasaan kpd dia lg.. ada x doa utk lpakn dia slain doa ini?

    BalasPadam
  75. Salam Tanpa Nama,

    Boleh amalkan doa-doa ini, insyaAllah. Doa utk melupakan kawan itu nnt saya carikan dalam surah nanti...Dtg selalu kesini..

    wslm

    BalasPadam
  76. Salam Capt, blh tak bagi doa pengasih jarak jauh untuk suami, masalah saya, suami saya bila dia berada di tempat kerja atau out station mmg takkan hubungi @ sms saya bertanya khbr, sebagai isteri apalah slhnya dia sms @ hubungi saya wpun sekejap... Bila dia ada di luar dia seolah2 lupa pada saya n keluarga...

    BalasPadam
  77. salam Tanpa Nama,

    Sila klik link ini dahulu: http://www.resepirahsiaku.com/2011/10/doa-doa-untuk-melindungi-sihir-sihir.html

    Nanti captain buat N3 utk doa yg saudari perlu bacakan...

    wslm

    BalasPadam
  78. salam, saya dah gunakan ayat ini alhamdulillah ianya amat berkesan, alhamdulillah hubungan kami skrg ini puleh sikit demi sedikt....syukur lahamdulillah..

    BalasPadam
  79. salam...alhamdulillah telah mengamalkan doa ini...alhamdulillah amat berkesan kini hubugan kami beransur pulih dan saya masih mengamalkan doa ini walaupun jarang berjumpa tapi dia ada menunjukkan perubahan yang positif....

    BalasPadam
  80. salam ammy,

    Terima kasih sudi memberi maklum balas akan doa ini...teruskan mengamalkan semuga sebati dgn diri ammy..insyaAllah.

    wslm

    BalasPadam
  81. ayat2 Al-quran adalah ubat yang paling mujarab untuk semua jenis panyakit.
    tak kira fizikal ataupun rohani..
    suka sangat2 baca blog captain..:)

    Sejujurnya kalau kita rasa hilang dan buntu.
    sebenarnya itu tanda kasih sayang allah kepada kita.
    untuk kita mendekati diri dengan nya..:)
    Wallahu'alam..:)

    terima kasih captain..untuk semua perkongsian...

    BalasPadam
  82. @Whitey Mommysalam white mommy,syukran jazilan semoga dirahmatiNYA.

    Wasalam

    BalasPadam
  83. salam ustaz.. sy nk bertanya.. ayat yg kita nk baca ni.. surah yusuf ayat 4.. dan bila kita nk letakkan namanya?? sy kurang jelas..

    BalasPadam
  84. @Cik Melati Salam,

    Selepas habis baca doa dari surah Yassin ayat 36 dan surah yusuf ayat 4. Jika kekasih ada bersama dihembus perlahan kepadanya.

    Jika dari jauh berdoa.
    Bacalah 1/3/7 kali. Berdoa dan baru sebut nama. "Ya Allah, Ku bermohon pd Mu supaya Si POLAN ................ Amin.


    wslm.

    BalasPadam
  85. maksudnya..kita hanya baca surah yassin ayat 36 dan surat yusuf ayat 4 je lar kan ustaz.. semoga ia berhasil ustazdengan redha Allah..

    BalasPadam
  86. @Cik Melati Begitulah caranya...Baca kedua-dua doa tsb...selepas itu dgn ayat yang kamu hajati kepada kekasih kamu sebagaimana yg dikehendaki...

    Jika dihadapan lakukan seperti yg diberitahu..InsyaAllah.

    wslm

    BalasPadam
  87. Salam, bacaan selepas solat tu sebelum, atau semasa sedang wirid atau selepas wirid dan bacaan doa selepas solat?

    Terima kasih ;)

    BalasPadam
  88. @Tanpa Namasalam,

    jika bersamanya...baca dan tiup perlahan ke wajahnya.

    Jika berjauhan darinya...sebaiknya amalkan selepas setiap kali selepas wirid.

    Selepas wirid baca doa pengasih. Diikuti dengan namanya seperti "Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim. Mohon pada Mu "NAMA KEKASIH" supaya MENCINTAIKU DENGAN SEPENUH HATINYA DAN HANYA INGATKAN DIRIKU SAHAJA...dan sebagainya...AMIN YA RABUL'ALAMIM..

    Jika keinginan begitu mendalam...lakukan solat hajat sekali.

    WSLM

    BalasPadam
  89. kalau pasangan kita berjauhan dengan kita???adakah saya perlu menggunakan ayat tersebut??

    BalasPadam
  90. @Tanpa Nama Salam,

    Dari jauh buat selepas solat hajat dan boleh amalkan selepas solat wajib kerana itu adalah doa. Kena sebut nama yg dihajatkan.

    Jika niat yg baik pasti Allah swt dengar dan makbulkan biar bisikan lidah dan bisikan hati itu sama...jazakallahu khairan.

    BalasPadam
  91. Assalamualaikum ...masalah sy ni kronik...Sy jatuh cinta dgn seorang lelaki...Tp yg mengkronikkan keadaan, dia adalah non muslim..Tp sy masih waras...Tggi harapan sy semoga untuk membawa dia Ke dlm Islam.. Sy cuba tepis perasaan ini..Tp seakan tidak berdaya...Kadang2 sy musykil adakah ini hanyalah mainan syaitan...Soalan sy bolehkah sy guna ayat ini untuk lelaki tersebut...

    BalasPadam
  92. @SheriffaSalam,

    Ayat Allah SWT untuk semua bangsa Islam atau bukan Islam..Niat nak bawa ia masuk Islam adalah perkara yg baik..Tapi Jgn sebaliknya. Prepare diri dahulu dengan ayat-ayat pelindung diri.

    wslm.

    BalasPadam
  93. Terima kasih Captain atas jawapan..Boleh Captain link kan ayat2 pelindung diri?? :D

    BalasPadam
  94. @Sheriffa

    Salam,

    Pilih yg mana-mana nak diamalkan..
    tetapi banyakkan Auatul Kursi.

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/10/doa-doa-untuk-melindungi-sihir-sihir.html

    http://www.resepirahsiaku.com/2010/10/doa-hindarkan-diri-daripada-terkena.html

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/02/surah-taha-ayat-1-5-pelembut-hati-dan.html

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/06/amalkan-ayat-ayat-ini-untuk-hindarkan.html

    wslm

    BalasPadam
  95. salam..sy ada bf non muslim..kmi dh 3thn bcnta.dlm kmi bcnta dia telah dikahwinkan dhn pilihan fmily dia.x lama lps tu dia bcerai dgn isteri dia.kmi smbung blk hubungan tersebut.mmg dari mula2 kmi bcinta sy mmg dah beniat nak islam kan dia.dia pn stuju.mslhnya skrg famili dia x suruh.bru2 ne dia dpaksa lagi kwin dgn pilihan family dia.sy btul2 x mmpu lagi utk btahan dgn dugaan ini.bole ustaz bgi sy ayat2 @ doa supaya sy akn trs btahan..sbb sy mc mnaruh harapan dia ttp jodoh sy..impian kmi tgi.kmi bkn sj ingin mjadi psngn suami isteri d dunia malh di akhirat sna..

    BalasPadam
  96. @Tanpa Nama salam, Nnt saya bagi linkx tersebut...klik dan amalkan.

    Datang balik lain hari nnt saya bagi linknya.

    wslm.

    BalasPadam
  97. haha buat ape susah2 cari je la pompuan yg suka kt kite ....

    BalasPadam
  98. assalamualaikum ,nak mohon nama penuh serta bapa dia atau nama dia sahaja ?

    BalasPadam
  99. @Tanpa Nama Salam, Yg suka pada kita dan serasi..Kita pula suka kat dia..Alhamdulilah..

    wslm

    BalasPadam
  100. @Tanpa NamaSalam..Sesetengah perubatan ustaz yg lain kena tahu nama ibu bukan bapa.

    Utk amalan ayat ini boleh di-binti-kan ibunya jika tahu. Jika tak tahu nama bapanya tak apa. Kerana Allah SWT Maha Pengetahui. Guna "bin" shj..

    wslm.

    BalasPadam
  101. Salam captain...

    Sy skrg dlm mengamalkan ayat2 suci diatas...Sy amalkan slps solat fardhu dan selepas solat hajat...soalan sy, jika sy buat solat hajat boleh atau tidak sy baca ketika sujud terakhir...sbb sy terbaca berdoa ketika sujud terakhir lebih afdal ketika solat hajat...atau sy hanya perlu berdoa selepas wirid solat hajat shj???TQ

    BalasPadam
  102. salam.
    sy sdh mmpunyai teman hbgn kami hampir 2tahun.dia seorang yg panas baran dan mudah jealous.dh byk slh fhm yg kami hadapi sblm ni tp sy tbahkan hati utk kekalkan hbgn ni.soaln sy, ada x doa2 yg boleh sy amalkan tuk kurangkan sifat panas baran dan mudah jealous tu dan jugak sifat2 negative nya yg lain?

    BalasPadam
  103. salam..cpt...sy nk tny...sy ad mencinta seorg wnita..syg sy kt dia bkn main2..tp..skrg...dia kembali pada ex dia..adkah sy ptut tgu dia..atau..sy belajar lupakan dia..sy syg sgt2 kt dia..mungkin cpt bleyh tlg sy...tak mungkin sy dapat teruskan perjlanan hidup saya tanpa dia...

    BalasPadam
  104. @Sheriffa Salam,

    Dalam solat hajat...boleh berdoa semasa sujud terakhir.. Doa kebahagiaan Dunia dan akhirat-10x.
    Tasbih -10x. Dan doa ini serta minta hajat tsb.

    Selepas wirid buat lagi tidak mengapa..

    wslm

    BalasPadam
  105. @Tanpa Nama

    Baca doa di link ini:

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/10/doa-untuk-menjadi-orang-yang-sabar.html

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/11/doa-semuga-ada-jodoh.html

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/08/doa-mohon-keteguhan-hati-tetap-dalam.html

    http://www.resepirahsiaku.com/2010/10/doa-hilangkan-marah_24.html

    4 DOA ini, insyaAllah. Amalkan.

    wslm.

    BalasPadam
  106. @naza Salam,

    Berat juga luahkan kamu.. Kena banyakx bersabar.

    Lakukan solat Hajat dan Istikhrah 2 atau 3 kali jika bermimpi wajahnya. Jika jodoh kamu tak kemana-mana tapi kena berusaha.

    Boleh amalkan doa ini dan yg lainx.

    klik link di DOA-DOA MUSTAJAB. carilah doa yg sesuai dimalkan..

    wslm

    BalasPadam
  107. salam,

    sy da 3thn berpisah dgn dia, tp smpai skrg sy xdpt lupakan dia. sy da bt solat istikarah tp xnpk sape2 pn, cuma perasaan sy pd dia semakin berkurang. sy xtaw mcm mana cra nk lupakan dia lg. sy sedar jika skrg dia bkn milik sy 10 thn akn dtg dia ttp bkn milik sy jga. bantulah sy cap. setiap kali lps solat sy minta smga jodoh sy dipercepatkn.. apakah doa yang patut sy amalkan sekarang ni?

    terima kasih.

    BalasPadam
  108. @Tanpa Nama Salam,

    Sebelum menutup pintu hati pd si dia..lakukan solat istikharah.( Istikharah yg mujarab).

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/07/istikharah-yang-mujarab.html

    Lakukan 3 mlm. Jika wajahnya tidak ditunjukkan dlm mimpi. Lupakan si dia. Mungkin bukan jodoh dgn sidia.

    Untuk melupakan si dia. Klik link ini. Baca doa tutup/buka pintu hati..cari disini N3 disini:

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/11/doa-doa-dan-amalan-untuk-pasangan-suami.html.

    Utk dpt jodoh: Baca Doa Pendekat Jodoh:

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/03/doa-dipercepatkan-jodoh-dan-doa.html

    atau

    http://surahalquran.blogspot.com/2010/04/doa-pendekat-jodoh.html

    InsyaAllah..dimakbulkanNya.

    wslm.

    BalasPadam
  109. cpt..saya selalu termimpikan dia cpt..entah la cpt..sya mcm dah ptus asa...saya selalu melihat dia dari jauh sahaja...syg sy pada dia bkn main2 cpt...apa lg sya ptut buat..sy hny inginkan dia menjd peraisuri dala hidup sya...pernah..saya terlintas ingin imamkan dia suatu hari nanti..insyALLAH...kalau dia jodoh saya..saya tetap akan tunggu dia cpt..saya dah banyak sakitkan hati wanita yang inginkan saya...sbb sy x mmpu berbhg untuk mencintai wanita lain...cinta saya hanya untuk wanita yang bernama siti zahara binti basri sahaja capt..saya sanggup membujang jika saya tidak memiliki dia....

    BalasPadam
  110. @naza Salam,

    Kenapa nak putus asa.? Jika suka dan ingin jadikan siti zahara bt basri sebagai permaisuri...jumpa dan berterus terang sahaja..Sebelum itu buat solat hajat.

    Doa pengasih boleh dibaca selepas solat hajat dan doakan sekali namanya dgn bersungguh-sungguh supaya hajat tsb tercapai.

    Nnnt dia akan selalu teringat kamu..Jika jumpa siti zahara...tiupkan doa ini..InsyaAllah sukses kerana niat yg baik pasti Allah SWT makbulkan.

    Ada satu doa membuka dan menutup pintu hati..supaya menerima kamu. Doa tsb dalam N3 ini...carilah di"-

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/11/doa-doa-dan-amalan-untuk-pasangan-suami.html


    InsyaAllah...amalkan doa ini..

    wslm.

    BalasPadam
  111. terima kasih ustaz...sy ada dh copy lik yg ustz bagi tu..
    selain dari itu ada cara lain ka utk sy x trs mnyalahkan takdir ke atas diri sy..

    BalasPadam
  112. ustaz,sya berkawan dgn 1ppuan ni di luar pengetahuan keluarga si ppuan,baru2 ni saya ada menyuruh si dia memberitahu family dia yg kami nak berkawin tp ditentang hebat dan dia di ugut,jika berkawin dgn saya,dia akan diusir keluar rumah dan putus pertalian anak beranak,apa yg harus saya dan dia lakukan,sedangkan kami sayang antara 1 sama lain..oleh kerana takut dia memutuskan hbgn bgn saya..tlg

    BalasPadam
  113. Tanpa Nama,
    Salam,
    Hayatilah Firman ALLAH ini:

    "Mungkin kamu membenci sesuatu padahal itulah yang baik bagimu,dan mungkin kamu suka pada sesuatu padahal bahaya bagimu,dan Allah yang mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
    -(Surah Al-Baqarah:216)

    Cinta memang mengasyikkan. Kadang-kadang kita lalai dalam menimbang akal dan iman. Hanyut dibuai gelombang asmara sehingga penentangan ahli keluarga merupakan halangan yang tidak mampu difikirkan mengapa dan kenapa ia berlaku.

    Cinta bukan bererti bersatu tanpa izin ALLAH. Andai ada jodoh, halangan dari keluarga pasti akan runtuh satu masa nanti dan anda akan berkahwin dengannya tapi bila ALLAH tidak mengizinkan, anda bawa si dia lari dan nikah di siam pun, satu waktu jodoh itu akan berakhir juga.

    Jadi, ingatlah ALLAH, bila anda membuat keputusan. Jangan taksub dengan cinta anda kepada si dia sehingga anda lupa pada cinta dan kasih sayang ALLAH pada anda.

    Jangan jadikan si dia anak derhaka kerana mentaati ibu bapanya adalah pesanan ALLAH yang ketiga selepas seseorang muslim disuruh mentaati ALLAH dan rasulnya, SAW.

    BalasPadam
  114. asalamualiakum.. saya nak berterima kasih sekali ma ustaz sebab doa-doa yg ustaz bagi sungguh membuat hati saya senang meski saya blum mengamalkannya lagi.. insyaallah lepas nie saya akan mengamalkannya.. terima kasih.. wassalam

    BalasPadam
  115. Salam Captain

    Captain x jawab soalan tanpa nama di atas
    Boleh kah doa pengasih ini dilakukan kepada yang bukan beragama Islam? Saya mempunya kekasih hati yang saya kenali 3 tahun lalu.

    Dan dia bukan seorang yang beragama Islam.
    Sekiranya boleh, adakah caranyer sama sahaja?

    regards
    Siti Payung

    BalasPadam
  116. Salam

    Saya mempunyai seorang kekasih hati yang bukan beragama Islam. Bolehkah doa ini diamalkan kepada yang bukan Islam? Saya mengenalinya selama 3 tahun. Saya juga amat menyayanginya..

    BalasPadam
  117. @Tanpa Nama Salam,

    Maaf lewat sikit. Yg bukan Islam pun boleh baca doa ini minta pd Allah SWT sebab dia makhluk Allah berlainan agama.

    Tapi banyak baca "doa membuka Dan menutup pintu hatinya" dahulu supaya mendapat hidayah dan cahaya Islam.

    InsyaAllah...usahakan jika boleh bawa non-muslim masuk Islam dan kahwin dgnnya. Besar juga pahalanya.

    wslm

    BalasPadam
  118. @Tanpa Nama Salam,

    Terima kasih..Bila mendapat ketenangan insyaAllah senang sikit beramal. Banyak salawat dan zikir..

    wslm

    BalasPadam
  119. @Tanpa Nama Salam,

    Adakah yg komen ini orang yg sama seperti diatas..siti payung..

    BalasPadam
  120. surah yusof ayat 4 memang sangat mujarab..sy amalkan ketika sekolah menengah lagi..org akn tenang bile lihat kite n ade org cakap 'muka awk nmpk cantik la, ape rahsianye'..rahsia sy adalah bacaan suci ayat alquran

    BalasPadam
  121. sblm ni saya m'punyai kekasih...4thn saya bersama dengannya dan 4thn
    jugalah saya pernah tgglkan dia...tapi dah byk kali dia mencari saya tetapi saya tidak layan...barulah sekarang saya layan kerana kasihan..tp lama-kelamaan saya menjadi syg semula pada dia..dengan ikhlas saya ckp niat hati saya inginkan dye berubah kembali ke pangkal jalan..dia kaki perempuan..tapi saya cinta pertamanya..sekarang selepas dia m'permainkan perasaan saya dia memberitahu dia mempunyai teman wanita...hati saya hancuur kerana di permainkan..malah di maki dengan kata2 kesat...saya ajak dia berjumpa dengan saya tetapi dia tak nak.lalu memberitahu pada saya tidak akan kol,mcet dan berjumpa dengan saya lg...tidak itu saja saya di hina bagaikan sampah..dengan itu bolehkah saya membaca surah yusuf untuk dia kembali pada saya..bagaimanakah cara yg paling afdal kerana dia tidak mahu berjumpa dengan saya...adakah cara lain yg bley ustaz beritahu

    BalasPadam
  122. Saya ada sedikt pertanyaan..
    Sy ada juga terbaca bahawa selain mengamalkn surah Yusuf ini kita juga blh mgamalkn suray taha ayat 39..
    1) Adakh ayat ini juga doa pengasih..?
    2)Selain mbaca slps solat hajat blh kah sya mngamalkn surah yusuf ini slps tiap solat fardu?
    3)Bnrkah mgamalkn surah ini akn mbuatkn org yg kita harapkn menyayangi kita akn slalu teringat dn myyayangi kita kembali..

    BalasPadam
  123. @Tanpa Nama Salam,

    Surah Taha ayat 39 diantara ayat-ayat pengasih..Jika sudah lama amal ayat tsb. Teruskan mengamalkan bersama ayat yang di blog ini. Banyak membaca surah al-quran lagi baik. Ada 5 surah lagi ayat-ayat pengasih dalam "Doa-doa Mustahab".

    InsyaAllah orang yang mengamalkan akan membuat orang lain sayang pada kita. Musuh pun jadi kasihan juga. Jika dia nak belasah kamu. Bila sahaja bersua, kasihan dan tak jadi niat nak belasah..

    wslm.

    BalasPadam
  124. @Tanpa Nama Salam,

    Masalah begini sering diajukan pd captain. Maki, marah dan kaki perempuan sudah biasa bagi pasangan.

    Terpulang pd kamu samada nak meneruskan lagi perhubungan ini..

    Jika mahu meneruskan, email kepada captain boleh captain email linkx doa-doa bagi kamu lakukan..insyaAllah.

    captbokkhari@yahoo.com

    BalasPadam
  125. assalamualaiku, sy hendak bertnya sekiranya adakah doa pengasih ini effektif jika dibaca melalui telefon???

    BalasPadam
  126. asssalamualikum ustaz, sy ingin mendapatkan kepastian,adakah doa pengasih ini boleh digunakan melalui telefon, memandangkan sy duduk berjauhan dengan pasangan saya. Adakah ia berkesan jika dibaca melalui telefon? harap jasa baik Ustaz untukk menolong saya.

    BalasPadam
  127. assalamualaikum....captain...tahniah dan mabruk alaik...smoga segala usaha dan perkongsian y capt buat kerana Allah ini mendapat keberkatan dan capt tergolong dlm hamba2 Allah y dikasihi Nya....teruskan usaha ikhlas capt ini...sesungguhnya tiada bekalan y lebey baek wt seorang hamba Allah dan antaranya ilmu y disampaikan dan masih diamalkan.... :) sy ada mengamalkan doa2 y diberi capt....sy berumur 23....slps melakukan istikharah dan mengamalkan doa2 pendekat jodoh..alhamdulillah....rsnya tenang sekali..walau masih belum berumah tangga....tp tetap la sy kuatkan hati ni terus beristiqamah..sy anggap ada lg kekurangan lam diri sy n Allah bg peluang sy perbaiki diri ni sblum menempuh alam rumah tangga...walau xtaw jodoh siapa bakal suami..sesungguhnya sy percaya pd Allah....ms nya akan smpai...tetapla hati bertawakkal pdnya setelah kita usaha....sy bkwn dgn seorang hmba Allah lelaki dh msuk 3thm...tp mak abah dan keluarga menghalang hubungan kami..sy mengambil ms y lama tuk tenangkan hati..sy mula mendekatkan diri pd Allah...slps istikharah...sy dapati....perasaan pd dia kurang..dan Allah memahami sy....allah telah hadirkan pengganti y sebaek dia...doakan sy bertemu jodoh ngn saudara tersebut....sy masih beristikharah dan mengamalkan doa2 jodoh ni.. :)

    BalasPadam
  128. @Adam Salam Adam,

    Tak pernah tahu sama ada mengguna telefon boleh tak? Yang tahu ilmu sihir melalui telefon ada yg pernah terkena.

    Sebaiknya jika jauh..selepas solat atau selepas solat hajat. Baca doa ini sebanyak 3/7/10x. Diikuti dgn doa sendiri mohon pd Allah SWT seperti: Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Mujib, Aku bermohon pd MU, akan kekasih ku ..(Nama) supaya mengasihiku, menyayangiku sepenuh hatinya supaya kami menjadi suamiisteri yg bahagia dan menurut perintah Mu dan beribadat kpd Mu. Sesungguhnya ENGKAU Maha Mengasihi lagi Maha Berkuasa keatas hambaMU..Amin Ya Rabbul'alamin.

    Ikut panduan yg captain bagi ini. Sebab doa itu adalah wire connection antara hamba dan PenciptaNya.

    wslm.

    BalasPadam
  129. @Tanpa Nama Salam, Terima kasih kerana memberitahu. InsyaAllah setakat yg terdaya menolong sesama hambaNya yg perlu pertolongan.

    Doa-doa Allah bukan milik mutlak seseorang itu. Ia milik mutlak Allah SWT. Semua hambaNya boleh mendoakan. Hanya captain membimbing sedikit yg mana perlu dilakukan sbb ada sedikit ilmu utk dikongsikan.

    Nasihat captain. setiap kali doa. Banyak menyebut namax Allah,Ya Rahman, Ya Rahim dan jika minta di makbulkan sebut Ya Mujib banyak kali atau berzikir dahulu Ya Mujib sekurangnya 100x sebelum berdoa.

    semuga dipermudahkan.

    wslm.

    BalasPadam
  130. Salam...capt sy ingin bertanya, sy baru 2x mengamalkan doa ini...tp melalui jarah jauh iaitu selepas berdoa dan solat hajat..semasa bedoa sy membayangkan wajah si dia..tp sy rasa berdebar2 setiap kali selepas bedoa...
    knp ini belaku??
    mohon penjealsan sekiranya capt tidak keberatan...
    tq

    WSalam...

    BalasPadam
  131. Salam captain..

    Skrg sy mmg mengamalkan ayat2 suci ini...Selepas solat fardhu dan solat hajat mmg kewajibab bg sy untuk mengamalkan ayat ini sekaranng...Dan kadang2 bila shj sy teringatkan dia terus sy membaca ayat ini dan berdoa..Contoh ketika memandu,hendak tidur, ketika belajar dan sebangainya...Hati sy tenang bila membaca ayat ini...

    Boleh ke captain sy membaca ayat ini secara spontan dlm situasi2 yg sy sebutkan diatas?

    Satu soalan lg...Bagaimana sy hendak praktikkan doa ini ketika dtg bulan? MMg tidak dpt dibaca secara lisan kan captain? Boleh kah sekadar membaca di dalam hati shj...

    Mohon bntuan captain...

    BalasPadam
  132. @Tanpa Nama Salam, Berdebar selepas berdoa kerana sesuatu hajat adalah kerana terlalu mengharap akan doa dimakbulkan Allah. Tidak mengapa berdebar...lepas berdoa perbanyak selawat nabi supaya kembali normal..insyaAllah.

    wslm.

    BalasPadam
  133. @Sheriffa Salam,

    Membaca secara spontan dan memandu tak jadi kesalahan. Malah adalah baik jika selalu membaca supaya sebati dgn diri. Allah SWT suka hambaNya yg memohon setiap masa. Teruskan...

    Bab datang bulan...Baca dan hayati doax tsb dalam hati tanpa menutur dengan lidah.

    Jika berhadapan dgn SiDia hembuskan perlahan...

    wslm.

    BalasPadam
  134. salam @Captain ...

    macam mana caranya kalau kita hanya dapat memandangnya dari jauh tanpa berhadapan(face to face ; hanya sebelah muka saja) dengannya dan mengamalkan seperti yang diberitahu(membaca doa dan hembus ke arahnya).. adakah kita perlu memandang tepat ke wajahnya ??
    atau adakah kita perlu berdoa beserta dgn niat dan lafaz(doa sendiri) kemudian hembus ke arahnya ...
    mohon bantuan
    tq

    BalasPadam
  135. assalamualaikum , saya baru putus dgn bekas kekasih disebabkan kesalahan diri saya sendiri , saya merayu peluang kedua kepadanya tetapi dia tidak mahu , saya harap dengan mengamalkan doa ini pintu hatinya akan terbuka buat kali terakhir pada saya sbelum dia pergi ke PLKN . insyaAllah

    BalasPadam
  136. salam... saya sebenarnya telah banyak kali putus cinta... sekarang saya baru berkenalan dengan seseorang tapi masalahnya kami hanya setakat berkawan. kami pernah luah hati ke hati tp dia tak nak bercouple sebab dia baru putus dan kecewa untuk bercinta. dia penah kata de jua berkawan kahwin juga...untuk pengetahuan tuan bahawa saya cacat dan dia pun tahu. tolonglah saya untuk dia jatuh ati pada saya...saya cinta dia dan takut kehilangan dia. umo saya dah meningkat dan tak kawan lama-lama... tolonglah saya

    BalasPadam
  137. mohon izin amal doa ini

    BalasPadam
  138. @Tanpa Nama Salam,

    Amalkan doa ini, semuga dimakbulkan nanti.

    wslm.

    BalasPadam
  139. @Tanpa NamaSalam,

    InsyaAllah amalkan doa pengasih, jika ada masa untuk beramal. Captain bagi link ini dan klik boleh amalkan supaya sesiapa yg adik suka dan boleh mengakhiri kejinjang pelamin lagi baik.

    Klik link ini:

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/11/surah-al-maidah-ayat-15-16-pembuka-dan.html

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/11/doa-semuga-ada-jodoh.html

    http://www.resepirahsiaku.com/2010/10/doa-pendekat-jodoh.html

    Ada apa-apa masalh berkaitan doa..tinggal email supaya captain bagi sikit nasihat buat adik..

    wslm

    BalasPadam
  140. info yg sgt bagus..mohon share ya =)

    BalasPadam
  141. salam.. ustaz... sy nk bertnya ustaz.. sy sentiasa amalkan doa yg uztaz bg pada sy ary tu.. masalah sy skrg.. sy btol2 sukakan dia.. dan sentiasa berharap bahawa dia adalah jodoh saya.. tpi.. lelaki ini msih x blh melupakan kekasih lamanya dan dia kata dia sentiasa mimpikan kekasih lamanya.. macamana ustaz ?? apa yg perluu sy buatt ?? sy xnk kehilangan dia..

    BalasPadam
  142. ASSALAMUALAIKUM..
    SAYA ADA SORG KEKASIH.KAMI AMAT SUKA SAMA SUKA 1 KETIKA,NTAH KNAPA DIA BTUNANG PLA DGN ORG LAIN.IKUTKAN HATI NAK SAJA SAYA JUMPA BOMOH,TP SYUKUR SAYA MASIH PERCAYA KEKUASAAN ALLAH SWT.
    BOLEH KAH SAYA SOLAT HAJAT SPYA HBNGAN PTUNANGAN MEREKA TPUTUS?

    BalasPadam
  143. asalamualaikaum captain..saya nak tanya nie..saya ada masalah ngan suami saya dan jg keluarga saya..masalahnya sekarang nie,keluarga saya tak suka denagn suami saya sbb suami saya sllu buat masalah dan buat malu keluara saya..saya sekarang ada kat tempat keluarga saya dan bila saya nak blik pi sama suami saya,saya tak di benarkan..jdi macam mana nak selesaikan masalah saya nie captain..?ada tak doa supaya keluarga dan suami saya berdamai.. saya masih sayangkan suami saya bgtu jg dgn keluaraga saya,saya tak sanggup untuk kehilangan kedua-duanya.. ada tak jg doa supaya supaya suami saya datang ke saya dan doa supaya suami saya dengar cakap saya.. saya bukan nak memerintah suami saya tapi saya lakukan ini untuk kebaikan dia,dia tak ada orang tua kat sini dan tak ada yg boleh nasihatkan dia..saya mohon pertolongan captain..wslm..

    BalasPadam
  144. Tanpa NamaSalam,

    Solat hajat utk memutuskan pertunangan orang sangat dilarangkan..atau utk perkara yg baik sahaja.

    Jika sudah bertunang mungkin bukan jodoh anda lagi..

    Firman Allah S.W.T yang bermaksud:

    Diwajibkan kamu berperang, sedangkan ia yang kamu benci. Boleh jadi sesuatu yang kamu benci itu amat baik untuk kamu dan boleh jadi sesuatu yang kamu sukai pula amat buruk untuk kamu. Allah Mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui.
    (Al-Baqarah: 216)

    wslm.

    BalasPadam
  145. @farahSalam,

    amalkan doa yg pendek ini..utk masalah mcm ni:

    http://www.resepirahsiaku.com/2011/09/doa-penunduk-dan-juga-perisai-dari.html

    BalasPadam
  146. Cik Melati Salam,

    Boleh email captain..nnt captain susun doa utk kamu baca..

    captbokkhari@yahoo.com.

    BalasPadam
  147. As Salam Captain.

    Saya ada sukakan seseorang. Tapi saya x tahu apa2 pun tentang dia, apatah lagi namanye. Apakah mungkin untuk saya mengamalkan doa2 diatas untuk membuatkan si dia sukakan saya hanya dengan membayangkan wajah nya? Atau ada ke ayat2 yang lain untuk saya amalkan?

    BalasPadam
  148. Ajai Salam,

    SEbaik-baiknya tahu namanya dan doa ini yang baik sekali dibaca dan ditiup semasa dihadapan...Jika berdoa selepas solat sebut namanya..kena berusaha dpt namanya.

    wslm.

    BalasPadam
  149. terima kasih ustaz.share ilmu yg sngt berharga...

    BalasPadam
  150. Jiwa KentalSalam,

    Ambillah dan amalkan doax yg baik sebagai bekalan didunia dan diakhirat..

    wslm.

    BalasPadam
  151. Assalamualaikum,

    saya ingin bertanya, sebelum ni saya terlalu mengharapkan utk kembali kepada bekas suami saya bila saya kecewa dengan lelaki A, saya ada amalkan doa pengasih, tapi yang agak berlainan, cuma saya terlalu cepat putus asa dan mengaku kalah.

    kemudian muncul lelaki B, bagi saya dia terlalu baik dan mempunyai ciri2 lelaki idaman..walaupun usia perkenalan masih baru, tapi saya sentiasa tenang dengan dia. masalahnya banyak dugaan yang datang dalam hubungan kami, dan secara tiba2 sekarang ni dia menghilangkan diri begitu saja

    soalan saya, adakah saya perlu amalkan saja doa pengasih ni utk dekatkan si B pada saya..atau saya perlu dapatkan petunjuk dr Allah samada dia adalah calon yang sesuai utk saya atau tak. sebab si B selalu merayu agar saya tak tinggalkan dia sebab dia dah tak punya sesiapa lagi. memang dia penah ada hubungan dengan org lain sebelum saya, penah juga berjanji dengan org lain, tapi selepas jumpa saya, dia rasakan saya lah sinar hidup dia yang baru. cuma sekarang ni, tiba2 dia hilangkan diri.saya tak pastu sejauh mana kejujuran dia pada saya sekarang ni selepas segala masalah yang terjadi

    saya tak tau, adakah saya perlu setia menunggu atau lepaskan saja.atau perlu berharap agar dia datang semula kepada saya.saya terlalu sayangkan dia.susah dah hati ni nak terima lelaki lain selepas beberapa kali kecewa..

    tolong bantu saya, terima kasih

    BalasPadam
  152. Tanpa Nama Salam,

    Sebaikxnya lakukan solat Istikharah dahulu selama 3 malam dan diikuti solat hajat minta pertunjuk dari-Nya.

    Jika sudah dpt pertunjuk yg mengembirakan atau wajahnya. Baca doa Pengasih ini dan Doa sekiranya ada Jodoh.

    Dalam solat hajat minta Allah buka pintu hatinya kepada kamu..

    Carilah dalam N3 Doa-doa Mustajab, insyaAllah boleh pilih dan amalkan.

    Bab jodoh itu kerja Allah SWT tetapi kita berusaha dgn berdoa dan tawakal.

    wslm.

    BalasPadam
  153. ada x doa supaya suami sygkan isteri sahaja

    BalasPadam
  154. Tanpa NamaSalam,

    Elok amalkan doa pengikat kasih sayang..

    Klik link ini: http://www.resepirahsiaku.com/2011/11/doa-pengikat-kasih-sayang.html

    BalasPadam
  155. As salam Captain,

    Saya telah mulakan lakukan solat istikharah dan hajat seperti yang di syorkan oleh captain. tapi baru 1 malam. saya mulakan dengan solat taubat, solat istikharah dan solat hajat

    (Sebaikxnya lakukan solat Istikharah dahulu selama 3 malam dan diikuti solat hajat minta pertunjuk dari-Nya.)

    sebaik saya tidur, saya bermimpikan si B di mana di dalam mimpi tu, menunjukkan halangan utk saya dan si B bersama. adakah mimpi tersebut boleh diguna pakai sedangkan saya hanya melakukan utk satu malam saja. adakah ini antara tanda2 yang allah berikan atau sekadar mainan tidur sebab saya terlalu memikirkan si B

    saya akan teruskan lagi utk 2 malam berikutnya seperti yang captain syorkan. cuma saya ingin bertanyakan tentang apa yang saya mimpikan itu.

    sekian terima kasih

    BalasPadam
  156. Tanpa NamaSalam, Sebaiknya sebelum tidur selepas lakukan solat Istikharah...baca doa tidur-1x.
    3 qul-1x, Ayatul Kursi-1x dan Fatihah-1x.

    Jika mimpi seseorang itu adalah benar. Mimpi itu bukan mainan tidur kerana kita sudah ada "protection" dari syaitan/Iblis. Mainan tidur adakala terbawa apabila terlalu fikir sangat. Tetapi bacaan yg captain sebut tadi adalah "protection" dari mainan tidur.

    Cari N3 dlm blog ini..tajuknya : Istikharah yg mujarab..insyaAllah.

    wslm.

    BalasPadam
  157. Assalamualaikum,

    Cukup 3 malam saya melakukan istikharah dan solat hajat. namun saya masih samar2 dengan jawapan yang sepatutnya. hati saya menjadi tidak tenang sekarang. ingatan pada si B makin kuat. mengharapkan si B muncul memberi penjelasan yang sebenar

    Captain, saya ada emailkan tentang hal ni dengan lebih lanjut kepada captain. di sebabkan kisahnya agak panjang, saya mohon khidmat nasihat Captain kerana saya masih buntu dengan hal ni.

    sekian terima kasih

    BalasPadam
  158. Tanpa Nama Salam,

    Nanti captain buka email dan bagitau..k.

    wslm

    BalasPadam
  159. Assalamualaikum,

    Ya Allah...betapa besar rahmatMu buatku. Captain, dengan tak disangka, semalam si B dah menghubungi saya semula. tanpa saya duga perkara ni akan berlaku. di dalam kesamaran saya mencari jawapan.

    seperti yang saya harapkan, memang si B muncul dan memberikan jawapan di atas segala persoalan yang bermain di kepala saya selama ini. si B mengaku, tiba2 hatinya resah dan sebab itu dia mengambil keputusan utk menghubungi saya dan berterus terang. sedangkan pada awalnya, dia berniat utk diam dan terus hilang, di atas alasan2 tertentu.

    alhamdulillah, saya sudah mendapat jawapan yang saya inginkan selama ini. sekarang ni, saya akan mula amalkan doa Sekiranya ada jodoh utk saya dan si B. hanya dengan izinNya saja, andai saya ada jodoh dengan si B, kami akan bersatu. saya terlalu bersyukur sangat2 captain. kenapa semua ni berlaku memang agak rumit utk di ceritakan, namun saya yakin apa yang terjadi adalah dengan izinNya. terima kasih kepada Captain yang sudi meluangkan masa berkongsi ilmu.

    BalasPadam
  160. Anonymous Alhamdulillah syukur nikmat-Nya pada hambaNya yang berpegang pada Al-Quran dan Sunnah Nabi.

    InsyaAllah dipanjangkan jodoh ini captain doakan kepada kamu.

    wslm.

    BalasPadam
  161. @Captainsalam capt...sy nk tnye,sy ade trpikat dgn seorg gdis yg skmpung dgn sy,ttpi dia kurg mngnli sy,dlu sy prnah brmsj dgn dia,tpi skrg dia dh tak bls msj sy,kami tak prnah brjumpa pon,sy sgt brhjat utk mnjdikan dia teman hdup sy,ape yg prlu sy buat utk mmikat htinye dgn mnggunakan ayt2suci al-Quran....

    BalasPadam
  162. theblues4 salam,

    Doa pengasih ini boleh dibaca samada dihadapannya atau selepas solat hajat boleh juga baca kerana doa ini mcm wireless connection..Sampai juga doa ini padanya.

    Cara berdoa selepas solat hajat...sebut namanya.. nak captain email, tinggal email kamu disini.

    wslm.

    BalasPadam
  163. @Captainsalam...boleh juga capt tlg emailkan kpd sy doa tu...ini email sy...ezatmclaren@gmail.com

    BalasPadam
  164. bleh juga capt tlong emailkan doa tu kpd sy...ini email sy...ezatmclaren@gmail.com

    BalasPadam
  165. salam captain,


    saya mempunyai seorang kawan lelaki yang merupakan rakan sekerja saya...sudah 4 tahun kami kenal..saya mula jatuh cinta padanya 2 tahun lepas..tetapi saya dapat tau dia sudah bertunang bln 5 2010 dengan pilihan ibu bapa nya..saya rasa kecewa dan cuba padam kan perasaan saya...alhmdulillah,saya dapat padamkan perasaan tersebut sehingga la pertengahan tahun 2011...secara tiba-tiba kami jadi rapat dan perasaan tersebut datang kembali..saya tak tahu kenapa??begitu susah nk lupakan dia apatah lagi kami kerap berjumpa di pejabat...layanan dia pula akhir2 ni dah lain,lebih mesra dan dia banyak menyatakan bahawa dia selesa bersama saya..pernah saya tanya dia berkenaan tunangnya..dia seolah2 tidak berminat nak bcerita tentang hal tersebut,dan dia pernah cakap dia lebih selesa bermesej dengan saya berbanding tunangnya...soalan saya,boleh ke saya gunakan ayat ni untuk buat dia lembut hati dan sayang pada saya walaupun dia sudah bertunang??bdosakah saya sekiranya mengamalkan doa tersebut untuk si dia??bantu saya..saya buntu :(

    BalasPadam
  166. @Captainsalam capt...sy ingin brtanya...capt ckap baca doa dan seru namanya...mcam mana sy nk seru namanya dgn betul...boleh capt tlong ajarkan...

    BalasPadam
  167. lissa Salam,

    Salam, Bacalah bila perlu pd niat yg baik shj. Jika pd tunang orang. Tidak berapa cantik walaupun si dia menyukainya kamu kerana ia ada ikatan dan perjanjian itu. Jika ia ikhlas dan memutuskan pertunangan tsb. Barulah amalkan ayat ini. wasallam.

    BalasPadam
  168. @theblues4salam capt...mcm mne sy nk seru name si dia dgn betul slpas berdoa tu,boleh capt tlong emailkan kpd sy caranya,kerana sy mahukan cara yg terbaik...

    BalasPadam
  169. salam, ustaz. saya ada memendam perasaan pada seorang hamba Allah nie. tapi saya tak pernah berjumpa atau bercakap dgn dia. saya mencintai die dari kejauhan. & dia pun tak pernah langsung kenal dgn saya. blh tak kalau saya amalkan ayat pengasih nie pada insan tersebut? bagaimana pula caranya saya ingin mengamalkan ayat pengasih nie dalam situasi saya?

    BalasPadam
  170. salam, ustaz. saya ada memendam perasaan pada seorang hamba Allah nie. tapi saya tak pernah berjumpa atau bercakap dgn dia. saya mencintai die dari kejauhan. & dia pun tak pernah langsung kenal dgn saya. blh tak kalau saya amalkan ayat pengasih nie pada insan tersebut? bagaimana pula caranya saya ingin mengamalkan ayat pengasih nie dalam situasi saya?

    BalasPadam
  171. @theblues4salam capt...selepas berdoa tu mcam mana sy nk seru namanya dengan cara yg betul...

    BalasPadam
  172. Anonymous Salam, Macamana nak doakan jika tak pernah jumpa dan sekurangxnya tahu namanya juga..Baru boleh berdoa dan seru namanya dari jauh nanti..

    Cuba dapat namanya dahulu dan apabila sudah dapat..tinggalkan email kamu kat sini. Nnt captain hantarkan ayat bagaimana selepas berdoa nak seru namanya nanti.

    wslm

    BalasPadam
  173. theblues4 Sudah email kepada kamu, sila check inbox..

    BalasPadam
  174. salam captain..
    kalau kita suka kat orang tu tapi kita tak tau nama sebenar dia and kita just tau nickname dia je,boleh ke?sebab captain ade cakap,kita boleh baca doa di malam hari dan sebut nama dia kn..terima kasih..

    BalasPadam
  175. Tanpa Nama Salam, Baiknya dapat nama sebenarnya lagi elok. Nickname mana samaran. Ushakan atau ambil gambarnya dgn tel bimbit...

    wslm.

    BalasPadam
  176. Salam Captain
    Saya menghadapi masalah dengan kekasih saya,dia sudah meninggalkan saya. Saya masih tidak dapat melupakannya malah. Saya amat menyayanginya dan mencintainya,saya benar2 & bertekad nak mendirikan rumah tangga dengannya. Captain, Bantu la saya kerana saya sangat murung kerana masalah ini

    BalasPadam
  177. @Captainsalam capt...tak sampai la email yg capt hantar tu...boleh capt tolong emailkan sekali lagi cara nak seru nama si dia selepas berdoa...

    BalasPadam
  178. salam capt...email yg capt hntar tu tak sampai la...boleh tak capt tlong emailkan cara2 nk seru namanya slepas berdoa tu sekali lagi...

    BalasPadam
  179. theblues4 Salam, Captain baru email.. kat sini pun captain letakkan yg diminta itu.


    Jika nak dibuat selepas wirid ayatx pengasih,Doa dalam bahasa melayu,

    Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, aku memohon dengan doa pengasih ini dari ayat-ayat suci-Mu dan berserah kepadaMu agar Engkau, Tuhan Yang Maha Berkuasa lagi Maha Agung membuka pintu kasih sayangnya ....(Nama)..supaya mencintai diriku dengan sepenuh hatinya agar kami menjadi jodoh pasangan yang bahgia disisi-Mu. Hanya pada Engkau Kami sembah Tiada Tuhan melain Allah yang memilik tujuh lapis langit dan yang memilik Arsy yang besar. Maha Mengasihani kepada hamba-Mu yang lemah ini". Aminx Ya Rabbul a'alamin. (Nak Tambah terpulanglah)

    BalasPadam
  180. Mazrina Salam,

    Emailkan pada captain, insyaAllah captain bagi doa-doa utk mengatasi masalah anda..

    captbokkhari@yahoo.com

    BalasPadam
  181. @Captainsalam capt...saya dah terima doa tu,tapi mcam mana cara saya nak seru nama si dia slpas berdoa tu...

    BalasPadam
  182. Saya sudah email pada captain..dapat tak?

    BalasPadam
  183. @Captainsalam capt...sudah dua minggu berturut-turut sy mengamalkan surah dan doa yg itu,tapi si dia msih belum mnunjukkan kesan positif kpd sy,sy ada mminta tlong dgn rakan skelas si dia supaya mmberitahu kpd si dia sy ingin brjumpa dengannya,ttapi dia enggan berjumpa dgn saya,msj sy pun si dia tak blas,fkiran sy amat terganggu skrg ini,sy asyik tringatkan si dia sehinggakan hilang tumpuan kpd kerja sy...apa yg perlu sy buat capt,sy hrap capt dpat mmberi sdikit nasihat kpd sy kerana sy sngt brhajat utk mnjdikan si dia sbg teman hidup saya...

    BalasPadam
  184. @Captainsalam capt...sudah dua minggu berturut-turut sy mengamalkan surah dan doa yg itu,tapi si dia msih belum mnunjukkan kesan positif kpd sy,sy ada mminta tlong dgn rakan skelas si dia supaya mmberitahu kpd si dia sy ingin brjumpa dengannya,ttapi dia enggan berjumpa dgn saya,msj sy pun si dia tak blas,fkiran sy amat terganggu skrg ini,sy asyik tringatkan si dia sehinggakan hilang tumpuan kpd kerja sy...apa yg perlu sy buat capt,sy hrap capt dpat mmberi sdikit nasihat kpd sy kerana sy sngt brhajat utk mnjdikan si dia sbg teman hidup saya...

    BalasPadam
  185. Salam captain....
    Saya dalam masalah yang merumitkan...kami sdh berkawan selama 5 tahun, sudah merancang untuk berkahwin pada tahun ini tapi sidia ada menjalinkan hbgn dengan perempuan lain tidak sampai setahun pun...dia dalam dilema untuk memilih siapa sekarang nie...saya sangat sedih bl dia cakap dia lebih happy bl bersama perempuan tu....
    captain bantu la saya untuk mengembalikan rasa cinta dan sayang dia kepada saya...saya sangat sayangkan dia...
    dao pengasih itu boleh ke saya baca dalam hati ketika datang haid?

    BalasPadam
  186. Mazrina Salam, Captain dah baca email..tuggu email captain ya.

    BalasPadam
  187. Tanpa Nama Salam, Email captain dan captain bagi doax dan amalan utk kamu buat sebelum terlambat.

    captbokkhari@yahoo.com.

    bagitau nama sekali.

    BalasPadam
  188. @theblues4salam capt,saya dah terima doa tu,tapi macam mana cara nak seru nama si dia selepas berdoa pula...

    BalasPadam
  189. salam Captain....
    saya dah email kat captain...
    terima saih kerana sudi membantu saya...

    BalasPadam
  190. salam captain....
    kalau captain x dpat email yang saya bagi tu captain boleh email saya di noorainijamat@yahoo.com ye....

    BalasPadam
  191. @Captainsalam capt...saya dah terima doa tu,tapi macam mana cara nak seru namanya selepas berdoa pula...

    BalasPadam
  192. salam capt...saya dah terima doa yang capt email tu,tapi macam mana cara nak seru nama si dia selepas berdoa tu...

    BalasPadam
  193. salam captain...
    saya da dapat nama dia dan da dapat gambar dia...
    boleh tak captain tolong emailkan doa 2 dan cara nak seru nama dia selepas berdoa?
    ni email saya,masmona22@yahoo.com...
    terima kasih..

    BalasPadam

JOM TERJAH IKLAN

IKLAN BERBAYAR

FEEDJIT

ARKIB


get this

.


get this

,

Free Page Rank Tool My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free free search engine submission BLOGGER INDONESIA