Khamis, 11 November 2010

Awek tak pakai Bra. MasyaAllah! tak malu sungguh.

Inilah awek yang tak pakai Bra!
Wanita Islam jika tak tutup aurat dah serupa seperti haiwan ini juga.


Dalam hal ini, Allah SWT berfirman:-
"Hai Nabi! Katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mu'min semua hendaklah mereka melabuhkan jilbab-jilbab mereka atas (muka-muka) mereka. Yang demikian itu lebih memastikan mereka agar dikenali (sebagai wanita Islam) supaya mereka tidak diganggu." (al-Ahzab: 59) 
Jilbab, iaitu pakaian yang lebarnya semacam baju kurung untuk dipakai oleh kaum wanita bagi menutupi tubuh badannya. Syeikh Dr Yusof Al-Qaradawi menerangkan "Sebahagian perempuan Jahiliah apabila keluar rumah, mereka suka menampakkan sebahagian kecantikannya, misalnya dada, leher dan rambut, sehingga mereka ini diganggu oleh laki-laki fasik (jahat) dan yang suka berzina, kemudian turunlah ayat di atas yang memerintahkan kepada orang-orang perempuan Islam untuk melabuhkan jilbabnya itu sehingga semua bahagian-bahagian tubuhnya yang boleh membawa fitnah itu tidak kelihatan. Dengan demikian secara zahirnya pula mereka itu akan dikenali sebagai wanita yang terpelihara (afifah) serta tidak mudah diganggu oleh orang-orang yang suka kejahatan atau orang-orang munafik.

Tapi itulah cabaran terbesar lelaki wahai kaum wanita, iaitu ANDA, wanita dan seluruh kecantikan yang dikurniakan Allah SWT kepadanya sebagai ujian, ia disebutkan oleh Allah SWT.
"Dihiaskan (diuji) bagi manusia itu, nafsu syahwat dan keinginan serta kecintaan kepada wanita, anak-anak, harta."
Ayat ini dengan jelas menyebut syahwat utama lelaki adalah pada wanita. Nabi SAW juga pernah bersabda :
"Tidak aku tinggalkan fitnah selepasku yang lebih boleh membawa mudarat kepada lelaki selain wanita" (Riwayat Al-Bukhari)
KESILAPAN KERAP WANITA TENTANG AURAT

Ketika ini, saya mengambil masa sekitar satu jam untuk ke pejabat, memandu kereta dari Puchong ke Jalan Sultan Ismail. Setiap hari, laluan jalan pergi dan pulang ini akan mempamerkan kejahilan wanita Islam hari ini tentang penutupan aurat. Di manakah kesilapan penutupan aurat wanita hari ini ?. Jawabnya seperti berikut :-

KESALAHAN PERTAMA: Aurat itu adalah memakai tudung sahaja.

KESALAHAN KEDUA: Bertudung tetapi ber`T-Shirt' berlengan pendek.

KESALAHAN KETIGA: Bertudung tetapi baju kebarungnya terbelah kainnya.

KESALAHAN KEEMPAT: Bertudung tetapi bajunya sendat, sempit dan nipis lalu memaparkan bentuk kawasan-kawasan mudah `menggoda'.

KESALAHAN KELIMA: Bertudung tetapi amat longgar dan menayangkan jambul dan hujung rambutnya.

KESALAHAN KEENAM: Bertudung tetapi hanya memakainya di pejabat sahaja. Tidak di sekitar rumah, pasaraya dan sebagainya.

KESALAHAN KETUJUH: Bertudung tetapi tudungnya dilempar ke belakang leher, maka terdedahlah dadanya dari ditutupi kain tudung.

KESALAHAN KELAPAN: Bertudung tetapi dengan tudung yang amat nipis sehingga boleh diihat sanggul, leher, tengkuk dan dadanya.

Sebahagian wanita menyangka bahawa tutup aurat tu adalah tutup rambut sahaja. Ia adalah tidak tepat sama sekali. Asasnya adalah dari firman Allah SWT: ertinya :
"Hendaknya mereka itu melabuhkan tudungnya sampai ke dadanya, dan JANGANLAH KAMU MENDEDAHKAN AURAT DAN PERHIASAN KAMU KECUALI APA YANG TERZAHIR." (an-Nur: 31) 
Pengertian khumur (tudung), iaitu semua alat yang dapat dipakai untuk menutup kepala. Sedang apa yang disebut `juyub' kata jama' (bentuk plural) dari kata jaibun, yaitu belahan dada yang terbuka, tidak tertutup oleh pakaian/baju.

Setiap perempuan Islam wajib menutup kepalanya dengan tudung dan bahagian dadanya termasuk juga leher, sehingga semua tempat-tempat yang boleh membawa fitnah tertutup dari perkara yang memungkinkan dilihat oleh orang-orang yang jahat hatinya.

Menurut Syeikh Dr Yusof Al-Qaradawi yang dimaksud perhiasan perempuan dalam ayat itu pula, iaitu apa saja yang dipakai berhias dan untuk mempercantik tubuh, baik berbentuk ciptaan asli seperti wajah, rambut dan potongan tubuh, ataupun buatan seperti pakaian, perhiasan, make-up dan sebagainya. Dalam ayat di atas Allah memerintahkan kepada orang-orang perempuan supaya menyembunyikan perhiasan tersebut dan melarang untuk dinampak-nampakkan. Allah tidak memberikan pengecualian, melainkan apa yang terzahir. Oleh karena itu para ulama kemudian berbeza pendapat tentang erti apa terzahir itu serta ukurannya. Misalnya sahabat besar Nabi seperti Ibnu Abbas r.a, ia berkata dalam menafsirkan apa yang terzahir itu adalah: celak dan cincin.

Untuk maklumat kaum lelaki sahaja.

Bra adalah pakaian dalam wanita untuk menampung berat dan menutup bentuk buah dada. Pelbagai saiz Bra mengikut saiz buah dada. Makna disebalik saiz bra wanita yang penulis tahu iaitu saiz 38, 36, 32 ?? Apa maksud cup A, B, C, D tu?. yang penulis faham macam nilah!. 38, 32, 36 tu ukur lilit badan melitupi buah dada. Bila pi shopping sendirian sudah tahu saiz isteri kita yang mana satu. 

A - kecik aje.
B - big.
C - coconut.
D - damn big.
DD - double damn big.
E - extra large.
F - fake...palsu, cucuk botox atau buat surgeri.Atau pakai susuk. 

Wasallam.

Ditulis Oleh : Captain Hari: 5:17 PTG Kategori:

Comments
14 Comments

14 ulasan anda:

  1. sy rasa tk sopan la ulas pasal siti mcm tu...sbb dia pun umat islam

    BalasPadam
  2. aku penah tgk gmbr siti kt net mane ntah... hahahah macam photoshop je. ntah aku pon x sure.. =p

    BalasPadam
  3. ha ha aku dah kaji dengan teliti lagi terperinci,gambar siti tu photoshop,tak caya bleh ambik contoh gambar siti yang lain dari sudut yang sama,gambar yang baju kuning ni nampak bentuk botol susu siti labuh,gambar yang asli boto susu siti namapak ketas sikit..lagi mantap tuu..

    BalasPadam
  4. salam utt,

    Dalam menyampai message perlu terang dan jelas kerana siti adalah ikon...Perlu menunjuk contoh yg baik kpd peminat.

    Nabi SAW bersabda: Barang siapa antara kamu yang melihat kemungkaran hendaklah dicegah dengan tangannya. Jika tidak berdaya hendaklah dicegah dengan kata-katanya dan jika tidak berdaya hendaklah dicegah dengan
    hatinya dan mencegah dengan hati adalah tanda selemah-lemah iman. Hadis ini diriwayatkan oleh Imam Muslim.

    BalasPadam
  5. salam Tam dan Czchooi,

    Gambar ini dambil dari satu blog hiburan....Photoshop itu tak tahulah. Mungkin betul atau tidak yg menerima pasti gambar ini betul...

    BalasPadam
  6. pakai jubah pon cantik.. suka tengok perempuan pakai jubah. kak aku pon pakai jubah..

    siap bukak kedai jubah.. dan akulah jurujualnya... hahahhaa..
    part time!!

    lepas ni, boleh tak reseacrh pasal hukum pakai baju yang menarik kalernya.. contoh jubah moden sekarang ni kan, kan cantik2 bunga dan color dia...

    tq.

    BalasPadam
  7. salam dabuldahi.

    jubah kaler pun baik asal tutup auratnya...

    BalasPadam
  8. style lah gambar awek yang kat atas tu :P

    BalasPadam
  9. Nasib baik mata saya ni bukan mikroskop

    BalasPadam
  10. aku ada gambar yg xxx tentang wanita melayu kita. kalau xcaya jom tengok http://bio-asli.com/?id=zam757

    BalasPadam
  11. aku rasa skrg ni memang trend xpakai bra la.aku pernah lepak2 dgn kwn aku kat jln P Ramlee waktu mlm.kat situ kan byk kelab malam.awek2 melayu dressing maut tu.ramai pakai baju x pakai bra.mengucap panjang aku.ada yg pakai gaun dada terbuka luas tu sambil jln peluk balak lagi.apa la nak jadi.

    BalasPadam

JOM TERJAH IKLAN

IKLAN BERBAYAR

FEEDJIT

ARKIB


get this

.


get this

,

Free Page Rank Tool My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free free search engine submission BLOGGER INDONESIA