Rabu, 27 Oktober 2010

Cara Untuk Mendapatkan Kembali Barang Yang Telah Di Curi





السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Untuk mendapatkan kembali barang yang telah dicuri oleh pencuri, hendaklah membuat seperti berikut:


1. Anda mesti mengetahui barang yang telah dicuri oleh si pencuri.

2. Setelah anda mengetahui barang yang dicuri, barulah anda membaca Al-Fatihah sebanyak 7 kali.


3. Setelah membaca Al-Fatihah sebanyak 7 kali, anda hendaklah pula membaca Qulhu Allahu Ahad sebanyak 7 kali.

4. Baca selawat Nabi 7 kali seperti dibawah ini.


5. Bacakan: Ya Allah sebanyak 3 kali.

6. Bacakan ayat dibawah ini sebanyak 119 kali.


7. Kemudian ucapkan seperti berikut dalam doa: 
"Ya Tuhanku, aku minta supaya dikembalikan barang (Nama tuan punya barang) yang telah dicuri secepat mungkin".
Setelah anda lakukan mengikut cara-cara yang diterangkan diatas, InsyaAllah anda akan mendapat kembali barang yang telah dicuri.


Wasallam.


Doa dari CikGu Aliaazuan.


اللّهُمَّ أجِرْنِي فِيْ مُصِيْبَتِيْ وَاخْلُفْنِيْ خَيْرًا مِنْهَا




Ya Allah berilah ganjaran atas musibah yang menimpaku ini, dan gantilah dengan yang lebih baik daripadanya.."

Seorg saudara ana penah dicuri wang oleh perompak. terus dia buat solat hajat, baca doa ni sbgai zikir sbnyak 1000x. tak smpat report polis pun, org kg dh buat tabung duit utk dia. Dgn izin Allah, Allah gnti blk duit dia 2 kali ganda drp yg kena curi tu...

Sorg kwn ana penah dicuri kreta kat sini, ana pun syor kat dia amalan yg sama.. tp slps buat, dia tetap report polis. Tak sampai smggu, polis jumpa kereta tu bersidai di tepi jln kat Perak..kunci masih ada tanpa sbrg kerosakan. Alhmdulillah dpt balik, smuanya dgn izin Allah. Yg penting kena yakin dgn amalan, insyaAllah Allah akan bantu. Wallahu alam.

Ditulis Oleh : Captain Hari: 11:00 PG Kategori:

Comments
20 Comments

20 ulasan anda:

  1. Salam capt.

    Ilmu yg brmanfaat...
    Mmg byk usaha & ikhtiar yg boleh kita amalkan jika brlaku musibah mcm ni..antaranya spt yg Capt bgtau. dan ada lg satu cnth doa yg boleh kita amalkan spt yg kt bwh ni:

    اللّهُمَّ أجِرْنِي فِيْ مُصِيْبَتِيْ وَاخْلُفْنِيْ خَيْرًا مِنْهَا
    "Ya Allah berilah gnjaran atas musibah yg menimpaku ini, dan gantilah dgn yg lbih baik drpnya.."

    Seorg saudara ana penah dicuri wang oleh perompak. terus dia buat solat hajat, baca doa ni sbgai zikir sbnyak 1000x. tak smpat report polis pun, org kg dh buat tabung duit utk dia. Dgn izin Allah, Allah gnti blk duit dia 2 kali ganda drp yg kena curi tu...

    Sorg kwn ana penah dicuri kreta kat sini, ana pun syor kat dia amalan yg sama.. tp slps buat, dia tetap report polis. Tak sampai smggu, polis jumpa kereta tu bersidai di tepi jln kat Perak..kunci masih ada tanpa sbrg kerosakan. Alhmdulillah dpt balik, smuanya dgn izin Allah. Yg penting kena yakin dgn amalan, insyaAllah Allah akan bantu. Wallahu alam.

    BalasPadam
  2. salam aliaazuan,

    Terima kasih kerana berkongsi ilmu...
    Capt masukkan doa tersebut di dalam posting ini.

    Jazakallah khairan.

    BalasPadam
  3. Salam Capt...
    Saya copy yer..utk panduan klu ade hilang brg nt..Thanks 4 sharing.. :)

    BalasPadam
  4. As salam. Terima kasih atas perkongsian ini. Baru pagi ini ana dimaklumkan oleh ayah bahawa hasil kebun kelapa sawit kami telah dicuri 2-3 hari yang lalu. Lebih 2 tan sawit yang telah dicuri. Ini adalah kejadian kali ketiga. Ana sedih bagi pihak ayah kerana ini sahajalah sumber pendapatan yang kami ada. Mohon rakan-rakan sudi mendoakan mudah-mudahan ia tidak berlaku berterusan dan mudah-mudahan ayah mendapat rezeki yang lebih dari Allah swt. Amin.

    BalasPadam
  5. assalamualaikum...sy baru kehilangan motorsikal..jika saya amalkan doa2 ini dan insyaAllah dijumpai barangnye, adakah brg tu akn derdekatan dgn tmpt dicuri atau jauh dr tmpt yg dicuri..sekadar bertye jika ade pengalaman yg mnjumpai brg yg dicuri..

    BalasPadam
  6. Nasir Hj Moksin InsyaAllah semuga Allah swt gandakan apa yg dicuri orang....

    wslm.

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama Salam,

    InsyaAllah jika ada rezki dapat balik..kadangx ada bahagian yg telah dibuka.

    Jika hendak buat boleh juga download yg diberi oleh Dato Harun Din...

    Tekan link ini dan download..

    wslm.

    BalasPadam
  8. salam..terima kasih... sy dh amalkan doa yg diberi dn juga sudah amalkn doa ustaz harun din..slps amalkn, ape yg patot sy buat?? adkh sy perlu mencari motosikal yg hilang itu sbg usaha ataupun terus mengamalkn doa n amln2 itu tnpa mmbuat apa2..???

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama Salam,

    Dah lakukan doa tsb. Sudah report polis?

    Nak cari barang yg hilang mmg susah. Selalunya ada yg cepat selepas 14 atau lambat sampai 40 hari.

    Usaha lain ada kawan-kawan SMS juga bagitau barang yg hilang.

    wslm.

    BalasPadam
  10. saya muhammad luqman bun mohd shukor. tlg doakan kan saya juga. saya kehilangan motor. saya susah utk ke sekolah. harap harap kawan dapt membantu.terima kasih

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama Salam, InsyaAllah semuga tabahkan hati atas ujian Allah SWT..

    wslm.

    BalasPadam
  12. Asalam... kpd semua.
    Sy ingin berkonsi pengalaman sy membaca amalan ini.

    Smlm sy kehilangan sebakul besar berisi pakaian sy. Sy letak bakul itu di luar pintu rmh sy. Tak berapa jam sy keluar dr rmh sy, sy sedar bakul berisi pakaian sy dicuri org. Sy sgt sedih sekali. Smpai sy menangis lalu terlintas difikiran sy utk mencari ayat doa kehilangan barang di Internet. Inilah doa yg sy baca 2kali. Sekali ptg dan sekali mlm.
    Hari ini jam 6ptg, tiba sahaja di pintu rmh sy dr kerja, sy amat terperanjat sekali. Sy dapati bakul yg berisi pakaian sy dikembalikan dihadapan pintu rmh sy. Sy sgt kagum dgn amalan tersebut yg sy pratikkan dlm sehari sahaja. Ternyata ayat ini sungguh bermanfaat utk semua.
    Disini sy ingin mengucapkan terima kasih kpd insan yg menberi artikel ayat ini ;)

    BalasPadam
  13. sy kehilangan jam tgn pemberian tunang. sy tau jam tu agk mahal. sy terus cari doa then jumpa artikel ni. mohon doa semua smoga jumpa balik jam :'(

    BalasPadam
  14. sy kehilangan jam tgn pemberian tunang. sy tau jam tu agk mahal. sy terus cari doa then jumpa artikel ni. mohon doa semua smoga jumpa balik jam :'(

    BalasPadam
  15. Blh ke dilakukan pd isteri yg suaminya tglkan dia dan ank pergi kpd kekasih lama?

    BalasPadam
  16. Klu isteri yg suaminya yg pergi kpd kekasih lama hingga membenci dan tdk ambil peduli lg.blhkah diamalkan doa ini?

    BalasPadam
  17. Blh ke dilakukan pd isteri yg suaminya tglkan dia dan ank pergi kpd kekasih lama?

    BalasPadam
  18. Blh ke dilakukan pd isteri yg suaminya tglkan dia dan ank pergi kpd kekasih lama?

    BalasPadam
  19. Assalamu'alaikum, mohon ijin untuk mengamalkannya & mohon bantuan do'anya, laptop saya hilang tadi malam di dalam mobil, kaca mobil saya di getok sampai pecah. Wassalam

    BalasPadam
  20. As salam. Hr ni br sy prsn rmh sy telah dimasuki pencuri. Byk juga brg yg hilang sert wang ringgit yg amat sy perlukan hasil drpd simpanan setiap bulan..terima kasih kerana memberi info yg bermanfaat..

    BalasPadam

E-CERPEN

E-CERPEN

JOM TERJAH IKLAN

IKLAN BERBAYAR

FEEDJIT

.


get this

,

Free Page Rank Tool My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free free search engine submission BLOGGER INDONESIA